واکنش دامپزشکی به گوشت های برزیلی فاسد

کدخبر: ۱۰۲۱۲۶
معاون سازمان دامپزشکی می گوید: نمی توان 100 درصد عرضه گوشت های برزیلی تاریخ گذشته به نام گوشت ایرانی را تکذیب کرد.
واکنش دامپزشکی به گوشت های برزیلی فاسد

به گزارش اقتصاد نیوز، اخیرا شنیده شده گوشت‌های برزیلی تاریخ گذشته با نام گوشت ایرانی در بازار عرضه می‌شود. موضوعی که هنوز مسولان وزارتخانه‌های صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی عرضه این گوشت‌ها را تایید  یا حتی تکذیب نکردند. البته این اولین بار نیست که بازار مصرف شاهد عرضه محصولات تاریخ گذشته  یا محصولات وارداتی نامرغوب به نام محصولات ایرانی است.

در سال‌های اخیر بارها و بارها خبرهایی در خصوص عرضه برنج‌های وارداتی فاسد  یا برنج‌های نامرغوب هندی با برند ایرانی و عرضه گوشت هندی آلوده به رادیو‌اکتیو و یا تاریخ گذشته منتشر شده بود.

در همین حال چند روزی هم اخباری درباره عرضه گوشت‌های برزیلی تاریخ گذشته منتشر شده است که معاون سازمان دامپزشکی کشور در خصوص عرضه گوشت‌های برزیلی تاریخ گذشته به نام گوشت ایرانی به اقتصادنیوز گفت: تاکنون گزارشی در مورد عرضه گوشت برزیلی تاریخ مصرف گذشته از سازمان‌های دامپزشکی کشور دریافت نکرده‌ایم؛ بعید هم می‌دانم گوشت تاریخ مصرف گذشته عرضه شود.

محسن مشکات با اشاره به اینکه تاریخ مصرف گوشت‌های برزیلی یکساله است؛ ادامه داد: این گوشت‌ها منجمد هستند و باید در سرمای منفی 18 درجه نگهداری شوند، درنتیجه در هر سردخانه‌ای نمی‌توان از آنها نگهداری کرد؛ در ضمن در همه سردخانه‌های مواد غذایی ما بازرسان و مسولان فنی داریم که ماندگاری محصولات را بررسی می‌کنند و اگر با مشکلی روبرو شوند آن را به اداره دامپزشکی استان مربوطه اطلاع می‌دهند.

البته وی معتقد است: نمی‌توان 100 درصد عرضه گوشت‌های برزیلی تاریخ گذشته به نام گوشت ایرانی را تکذیب کرد.

از نگاه مشکات بازار مصرف همواره شاهد تقلب و سودجویی برخی افراد در پی ضعف سیستم نظارتی و ضعف اطلاعات مصرف کنندگان بوده است.

با این حال معاون سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: تصور می‌کنم احتمال عرضه گوشت تاریخ مصرف گذشته بسیار کم باشد.

نیازی به واردات نداریم
رئیس هیات‌مدیره مهاد نیز درخصوص عرضه گوشت منجمد برزیلی با برند ایرانی گفت: ما اطلاعات دقیقی در این خصوص نداریم ولی احتمال عرضه گوشت تاریخ گذشته بعید نیست؛ همانطور که چندی پیش گوشت گاو پیر هندی را در بازار عرضه می‌کردند.

جواد وکیلی گیلانی افزود: ما این موضوع را از سوی مرکز همکاری‌های امور دام پیگیری نیز کردیم ولی هیچ کس اطلاعی از این موضوع نداشت.

وی سپس با اشاره به توان تولید دامداران داخلی گفت:  طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی ایران نیازی به واردات گوشت قرمز ندارد که واردکنندگان گوشت‌های نامرغوب هند و برزیل وارد کشور می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون سرانه مصرف ما 12 کیلوگرم است و طبق آمار 970 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنیم؛ درنتیجه ما 100 هزار تن مازاد داریم و ضرورتی به واردات نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید