مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا خبر داد:

طرح ویژه تعویض خودرو دست‌دوم با نو

کدخبر: ۱۲۷۴۳۲
مدیرعامل شرکت بازرگانی سایپا از مذاکرات برای از سرگیری تولید یک خودروی فرانسوی در ایران خبرداد وگفت:طرح تعویض خودروهای دست دوم با نو و نیز فروش با گارانتی خودروهای دست دوم آغاز می شود.
طرح ویژه تعویض خودرو دست‌دوم با نو

فرامرز طاهری از طرح ویژه تعویض خودروهای دست دوم با نو خبرداد و گفت: با توجه به اینکه برخی مشتریان به خصوص در شهرستانها، برای فروش خودروهای دست دوم خود، مشکلات عمده‌ای دارند و نمی‌توانند خودروی خود را با قیمت مناسب به فروش رسانده و خودروی نو بخرند، طرح ویژه ای طراحی شده است که بر مبنای آن، سایپا اقدام به ارزیابی کارشناسی خودروهای دست دوم با سن بالای ده سال و به نرخ روز بازار کرده و با ارایه تسهیلات به متقاضی، خودروی وی را با خودروی نو گروه سایپا جایگزین خواهد کرد.

او افزود: در این طرح فرد متقاضی می‌تواند خودروی دست دوم در اختیار خود را که الزاما باید از خانواده خودروهای سایپا باشد، به نمایندگی‌های منتخب گروه خودروسازی سایپا بفروشد و در قبال آن، با پرداخت مابه التفاوت، خودروی نو دریافت کرده یا از تسهیلات با نرخ سود بانکی متعارف استفاده کند. در واقع، کارشناسان سایپا با فرد متقاضی، به توافق می رسند، ضمن اینکه خودروهای خریداری شده نیز اورهال شده و با نرخ مناسب و البته با گارانتی های مختلف سایپا، مجدد به فروش می رسد.

طاهری تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح آن است که مرکزی رسمی برای تعویض خودروهای دست دوم جود داشته باشد که در آن منافع مشتری رعایت می شود و در گام بعدی، گارانتی نیز به خودروهای دست دوم خریداری شده از سوی متقاضیان، تعلق گیرد. بنابراین مردم می توانند با اطمینان خاطر و با گارانتی مطمئن یک خودروساز بزرگ، خودروهای دست دوم خریداری کنند.

او در ادامه با بیان اینکه نمایندگی مهندسی بازرگانی سایپا برای همکاری با شرکت سیتروئن لغو نشده است، گفت: با توجه به تحریم‌های اروپا بر علیه ایران، خودروسازان خارجی قراردادهای خود را با ایران لغو کردند و هم اکنون که اوضاع تحریم ها بهتر شده است، امیدواریم بتوانیم مجدد همکاری های خود را با این شرکت و شرکتهای اروپایی از سر گیریم.

طاهری اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا علاوه بر رنو، با چند شرکت اروپایی دیگر هم در حال مذاکره است که همزمان با آن، امیدواریم ما هم بتوانیم چند نمونه از خودروهای این شرکتها را به صورت CBU وارد کنیم. اما باید توجه داشت که خودروهای اروپایی، قیمت خود را خواهد داشت و مشتریان خود را به لحاظ قیمتی جذب خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه حضور خودروسازان چینی در بازار ایران حفظ خواهد شد، گفت: برای تولید نمونه‌های دیگری از خودروهای چینی مذاکراتی را در دست انجام داریم و امیدواریم بتوانیم با درجه یک‌های چین، خودروهای جدیدی را تولید و روانه بازار کنیم. اما اگر خودروهای اروپایی هم وارد شوند، چینی ها باز هم بازار خود را خواهند داشت و شرکت‌های چینی ماه به ماه راه تحول را در پیش می گیرند و ما هم تلاش داریم که خودروهای با کیفیت آنها را روانه بازار ایران کنیم.

طاهری افزود: وقتی که محصول خارجی در خط تولید ایران، تولید می شود، دیگر یک خودروی خارجی به حساب نمی‌آید و به نوعی خودروی داخلی محسوب می شود که باید تمام استانداردهای مرتبط در ایران را سپری کند تا به مرحله شماره گذاری برسد، بنابراین خودروهای چینی نیز با استانداردهای ایران تطبیق داده شده و بعد شماره گذاری می شوند.

او در خصوص ورود خودروهای هیبریدی از برندهای چینی اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروهای هیبریدی هنوز به لحاظ زیرساختی در دنیا جا نیفتاده اند، مشکلاتی بر روی فروش دارند که در ایران نیز با توجه به نبود زیرساخت‌ها، هنوز نمی توان بر روی ورود انبوه خودروهای هیبریدی کار کرد؛ اما به هرحال با خودروسازان چینی برای واردات خودروهای هیبریدی مذاکراتی انجام شده است.

طاهری ادامه داد: با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، تعرفه ۴۰ درصدی و عوارض شماره گذاری، یک خودروی وارداتی به ایران، ۲.۵ برابر قیمت خودرو در مبدا برای یک ایرانی تمام می شود؛ چراکه هزینه ها بسیار بالا است، به نحویکه یک خودروی ۱۰ هزار دلاری، حدود ۲۵ هزار دلار تمام می شود.

او خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که برخی اطلاعات نادرست، مردم را منتظر برای خرید خودرو نگاه داشته و آنها را به نوعی بلاتکلیفی فرو برده است اما بعد از گذشت مدتی، مجدد تقاضاها به بازار وارد خواهد شد، ضمن اینکه وقتی قیمت نهاده های تولید بالا می رود، نمی توان انتظار داشت که قیمت خودرو کاهش یابد.

منبع: مهر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید