محمدرضا نجفی‌منش

نکاتی درباره ساز و کار وام خودرو

کدخبر: ۱۲۹۲۴۰
.
نکاتی درباره ساز و کار وام خودرو

هنوز جوهر تفاهم سه دولتمرد در خصوص بسته خروج از رکود خشک نشده، فضایی سرشار از شک و تردید در خصوص نحوه اجرای این بسته به وجود آمده و برخی گمان می‌کنند این گفته‌ها در حد حرف باقی خواهد ماند.

این موضوع بیشتر در تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو نمود پیدا کرده و برخی بدون آنکه از جزئیات پرداخت و تسویه آن باخبر باشند با تردید زیادی در این باره به اظهار نظر پرداخته‌اند.

وقتی که سه مقام ارشد اقتصادی کشور در کنار هم از بسته‌ای برای ایجاد تقاضا سخن می گویند و وعده‌هایی می‌دهند طبیعی است که باید فضا به سمت اعتماد سازی حرکت کند نه اینکه برخی با ایجاد شبهه در چنین تصمیم بزرگی اجرای آن را از همین ابتدا شکست خورده بپندارند.

از آنجا که در خصوص وام خودرو طی روزهای گذشته پرسش‌هایی به وجود آمده و برخی مصاحبه‌ها مردم را به شک انداخته بد نیست تا جایی که از نحوه ارائه این تسهیلات اطلاع دارم نکاتی را بیان کنم.

در بسته پیشنهادی دولت برای خروج بازار خودرو از رکود تسهیلاتی تا سقف 25 میلیون تومان در نظر گرفته شده به این صورت که متقاضیان خودرو به نمایندگی‌ها مراجعه خواهند کرد و با انتخاب خودرو مورد نظرشان، تا 80 درصد آن را (حداکثر 25 میلیون تومان) تسهیلات دریافت می‌کنند و بقیه را نقدی پرداخت کرده و در صف تحویل خودرو قرار خواهند گرفت.

با توجه به اینکه خودروسازان مشکل تولید و کمبود قطعات ندارند می توانند به تقاضاهای موجود پاسخ دهند و هر خودرویی که دو خودروساز بزرگ کشور به تولید می‌رسانند را به آنها تحویل دهند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته این اقدام دولت سبب خواهد شد تا بازار خودرو تحرک ویژه ای به خود گیرد و برای مدتی از رکود بیرون بیاید و خود را برای ورود محصولات جدید آماده کند.

آنچه که مهم است مردم بدانند اینکه هیچ محدودیتی برای تولید خودروهای مورد نظر آنها وجود ندارد و در در تاریخی که به زودی اعلام خواهد شد، با مراجعه به نمایندگی‌ها می توانند به ثبت‌نام خودرو مورد نظر خود اقدام کرده و نگران تحویل نابهنگام آن نیز نباشند.

*دبیر انجمن قطعه‌سازان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید