ثبات نسبی قیمت جهانی نفت در هفته گذشته/ برنت 86 دلار

کدخبر: ۱۰۵۷۶۱
قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه به ۸۶ دلار و ۱۳ سنت رسید که بر این اساس قیمت نفت طی یک هفته گذشته ۳ سنت کاهش داشته است.
ثبات نسبی قیمت جهانی نفت در هفته گذشته/ برنت 86 دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت نفت برنت روز جمعه کاهش یافت اما در حالی که نوسانات شدید یک ماه اخیر برای تجار نفس گیر بود، در طول یک هفته گذشته نفت برنت تغییر چندانی را شاهد نبود.
قیمت نفت سبک آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 8 سنت کاهش به 81 دلار و یک سنت رسید. قیمت این نفت طی هفته گذشته یک دلار و 74 سنت کاهش داشته است.
افزایش ذخایر داخلی نفت موجب کاهش قیمت قراردادهای نفتی در آمریکا شده است. تفاوت قیمت بین قراردادهای ماه های دسامبر و ژانویه به 24 سنت کاهش یافته است.
قیمت های جهانی روز جمعه چندین بار با نوسان همراه بود. قیمت ها به دلیل خبرهایی از افزایش عرضه نفت عراق در ماه اکتبر کاهش یافت. این در حالی است که میزان تولید نفت در لیبی نیز همچنان بالاست.
تجار نفتی گفتند، در حالی که تمرکز بازار بر خبرهای افزایش تولید نفت عربستان و در عین حال کاهش عرضه نفت این کشور در ماه سپتامبر معطوف شده است، قیمت ها در حال تعدیل افزایش روز پنجشنبه هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر، در پایان معاملات دیروز با 70 سنت کاهش نسبت به جلسه قبل و 3 سنت کاهش طی هفته گذشته به 86 دلار و 13 سنت رسید.
عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، قبلا سیگنال هایی از پذیرش سطح پایین فعلی قیمت نفت و تمایل به ادامه عرضه بالای نفت به بازار برای دفاع از سهم خود از بازار نفت مخابره کرده بود.
همچنین به دلیل بهبود چشم انداز اقتصادی، ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای جهانی افزایش یافت و رشدی حدودا 8 درصدی را در سه ماهه سوم سال به ثبت رساند.
منبع: تسنیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید