نفت ۵۷ دلار شد

کدخبر: ۱۱۱۲۲۹
قیمت نفت در جریان معاملات امروز بیش از دو دلار افزایش یافت و به ۵۷.۰۵ دلار در هر بشکه رسید.
نفت ۵۷ دلار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در حالی که خبرهایی از کاهش بیشتر سرمایهگذاریها در صنعت نفت و افت ارزش دلار موجب احیای خریدها شده است، قیمت نفت برنت امروز بیش از دو دلار افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه مارس با 2.39 دلار افزایش به 57.05 دلار رسید. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل نیز به مرز 60 دلار رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از نوسانات مشابه در اوایل هفته، امروز برای تحویل در ماه مارس 51 سنت افزایش یافت و هر بشکه آن در برابر 51.72 دلار معامله شد.

دانیل آنگ از موسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور در یادداشتی نوشت: «قیمت نفت برنت برای تحویل در 15 آوریل تمایل بسیار نزدیکی به سطح مقاومت 60 دلار و 40 سنت خواهد داشت و این نشان میدهد که در حالی که قیمتها پس از افزایش دیروز تثبیت میشوند، احتمال بیشتری برای کاهش وجود دارد.»

وانگ تائو تحلیلگر بازار گفت، برنت سطح مقاومت 63 دلار و 40 سنت را تجربه خواهد کرد.

آمارهای اولیه از رشد تولید ناخالص داخلی آلمان و حوزه یورو قرار است اواخر امروز منتشر شود و اگر این آمارها اندکی بالا برود میتواند موجب تقویت قیمت نفت شود.

شرکت فرانسوی توتال روز پنجشنبه و در واکنش به کاهش حدود 50درصدی قیمت نفت اعلام کرد که میزان سرمایهگذاری و فرصتهای شغلی خود را کاهش میدهد.

در همین حال، مدیر اجرایی شرکت شل نیز هشدار داد در حالی که شرکت ها بودجه خود را کاهش می دهند، ممکن است عرضه نتواند با رشد تقاضا برابری کند.
منبع تسنیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید