با بهبود بازار نفت

عربستان نفت خود را در آسیا گران کرد

کدخبر: ۱۱۴۶۴۶
عربستان در پی دریافت نشانه‌هایی از بهبود بازار، قیمت نفت خود را در آسیا بالا برد اما در بازارهای اروپا و آمریکا یک بار دیگر قیمت‌ها را کاهش داد.
عربستان نفت خود را در آسیا گران کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، عربستان قیمت تمام درجات نفت خام خود را برای تحویل در بازارهای آسیایی در ماه مه افزایش داد تا سخنان وزیر نفت این کشور مبنی بر بهبود تقاضای نفت در بازارهای جهانی تأیید شود.
شرکت نفت دولتی Arabian Oil در بیانیه‌ای اعلام کرد که نفت سبک عربستان برای تحویل به مشتریان آسیایی با قیمت ٦٠ سنت کمتر از شاخص نفت منطقه‌ای عرضه می‌شود. این قیمت بالاترین سطح قیمت برای این نوع نفت خام از ماه دسامبر ٢٠١٤ تاکنون است. همچنین قیمت ارائه‌شده برای ماه مه، ٣٠ سنت بالاتر از قیمت نفت در ماه آوریل است.
در همین حال، شرکت نفت Aramco نیز قیمت چهار نوع نفت دیگر این کشور را که به بازارهای آسیایی صادر می‌شود افزایش داد. از سوی دیگر، عربستان قیمت نفت سبک خود را برای تحویل در ماه مه به مشتریان آمریکایی ١٠ سنت در مقایسه با قیمت نفت آمریکا کاهش داد.
این بیانیه همچنین می‌افزاید: «قیمت این نفت برای تحویل در بازارهای شمال غربی اروپا نیز ٢٠ سنت کاهش داده شده است.» علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، پیش از این اعلام کرده بود که شرایط تقاضا برای نفت خام در بازارهای جهانی رو به بهبود است و عربستان می‌تواند به هر مقدار تقاضا از هر مشتری نفتی پاسخ دهد. وی اضافه کرد که کشورش در حال تولید روزانه نزدیک به ١٠ میلیون بشکه نفت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید