کاهش هزینه‌های استات‌اویل در بزرگترین میدان نفتی نروژ

کدخبر: ۱۳۵۵۷۷
شرکت استات‌اویل در میان افت شدید قیمت نفت، هزینه‌های خود را در توسعه میدان نفتی عظیم یوهان اسوردراپ بیش از 10 درصد کاهش داد.
کاهش هزینه‌های استات‌اویل در بزرگترین میدان نفتی نروژ
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ،‌ دت نورسکه الیسلسکاپ یکی از مالکان این میدان نفتی اعلام کرد: «میزان کل سرمایه‌گذاری در میدان نفتی واقع در دریای شمال در حال حاضر از برآورد 170 تا 220 میلیارد کرونی به چیزی در حدود 160 تا 190 میلیارد کرون(21 میلیارد دلار) کاهش پیدا کرده است.» 

 برآورد می‌شود میزان کاهش هزینه‌ها برای فاز نخست از 123 میلیارد کرون به 108.5 میلیارد کرون کاهش پیدا کند. استات‌اویل در بیانیه‌ای اعلام کرده که هزینه‌های توسعه میدان نفتی کاهش بیشتری خواهد داشت. 

میدان نفتی اسوردراپ، که 1.7 میلیارد تا 3 میلیارد بشکه نفت را  در خود جای داده است در حالی قرار است از سال 2019 شروع به تولید کند که این پروژه به عنوان بزرگترین توسعه میدان‌های نفتی دریایی نروژ در یک دهه اخیر به شمار می‌آید. این گسترش در حالی رو به جلو پیش‌ می‌رود که شرکت‌های نفتی در حال به تعویق انداختن یا لغو پروژه‌های خود به منظور مقابله با افت قیمت شدید نفت هستند. هر بشکه نفت برنت در حال حاضر زیر 30 دلار قیمت دارد که در مقایسه با قیمت 115 دلاری ژوئن 2014 افتی 74 درصدی داشته است.
 
مالکان میدان که شامل شرکت لوندین پترولیوم می‌شود، با کاهش هزینه‌ها در حال بهره‌گیری از نرخ‌های پایین از سوی عرضه‌کنندگان هستند. بر اساس اعلام اداره نفت نروژ، پروژه اسوردراپ به عنوان شاهراه سرمایه‌گذاری در نروژ برای سومین سال متوالی با افت مواجه شده و تا سال 2019 مجددا رشد نخواهد داشت. 
 
دت نورسکه با استناد به برآوردهای استات‌اویل اعلام کرد: «در حدود 60 درصد از هزینه‌های سرمایه‌گذاری فاز نخست اسوردراپ بر اساس کرون بوده، واحد پولی که در برابر دلار افت شدیدی کرده است.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید