مدیر عامل کشتیرانی در گفت وگو با اقتصادنیوز مطرح کرد:

ترفند ایران برای رهایی از تحریم یک بندر

کدخبر: ۱۰۲۳۵۰
به گفته مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم بندر شهید رجایی، اپراتور اول این بندر که نامش در لیست تحریم ها آمده بود، کنار گذاشته شد.
ترفند ایران برای رهایی از تحریم یک بندر

محمدحسین داجمر در گفت‌وگو با اقتصادنیوز درباره خبر لغو تحریم‌های بندر شهید رجایی، اظهار کرد:تحریم‌های بندر شهید رجایی برداشته نشده است بلکه تاید واتر تحریم بود که شرکت دیگری را جایگزین آن کردیم.

وی ادامه داد: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شرکت تایدواتر را به عنوان اپراتور اول بندر شهید رجایی برکنار کرده و دو شرکت دیگر را جایگزین آن کرده است.

داجمر با بیان این که از این پس به جای تایدواتر، شرکت سینا و بتا جایگزین ارائه خدمات در بندر شهید رجایی می‌شوند، اذعان کرد: در همین راستا بهانه از شرکت‌هایی که تاید واتر را بهانه کرده بودند گرفته می‌شود.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که پیش از این بسیاری از شرکت‌ها حاضر به همکاری با تایدواتر نبودند خاطرنشان کرد:البته مشکل بندر شهید رجایی جدی‌تر ازین حرفها است و مسئله اصلی خدمات‌دهی به کشتی‌ها و شرکت‌ها است نه شرکت اپراتور آن.

وی در پایان با بیان این که انتظار و نوبت‌دهی به کشتی‌ها در بند شهید رجایی بسیار زیاد و زمان‌بر است، گفت:همین مسئله عامل اصلی برای جلوگیری از تردد کشتی‌ها و شرکت‌های خارجی به این بندر است و ما فقط با کنار گذاشتن تاید واتر بهانه را از دست آنها خارج کردیم.

به گزارش اقتصاد نیوز، شرکت تایدواتر مسئول بارگیری کالا در بندر شهید رجایی بود. این شرکت به عنوال اپراتور اول در لیست تحریم‌ها قرار داشت و به همین دلیل بندر شهید رجایی این شرکت را از مراودات تجاری بین‌المللی خارج کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید