قیمت خودرو باز هم تغییر می کند

کدخبر: ۱۰۲۳۸۳
هرچند چند نماینده مجلس از بازنگری در قیمت های جدید خودرو خبر داده اند اما مدیرعامل ایران خودرو گفته است: قرار بر بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو نیست.
قیمت خودرو باز هم تغییر می کند

به گزارش اقتصادنیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته که این کمیسیون با دلایل و مدارکی که در اختیار دارد، معتقد است قیمت‌گذاری جدید شورای رقابت غیرمنطقی و نیازمند بازنگری است.

روح‌الله عباسپور با تشریح جزییات جلسه یکشنبه این کمیسیون درباره قیمت خودرو به مهر گفته است: اعضای کمیسیون با ارائه اسناد و تکیه بر تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی اصرار به غیرواقعی بودن قیمت‌ها داشتند و رئیس شورای رقابت نیز این ادعا را قبول دارد و در نهایت تصمیم به بازنگری قیمت خودرو گرفته شد.

در همین مورد یک عضو دیگر کمیسیون صنایع مجلس نیز به فارس گفته است: در جلسه اخیر مقرر شد فرمول قیمت‌گذاری خودرو مورد بازنگری قرار گیرد.

علی علی‌لو با تشریح جزییات جلسه روز گذشته مجلس با رئیس و اعضای شورای رقابت، اظهار کرد: در این جلسه اسناد و مدارکی در مورد شرکت‌های خودروساز از سوی کمیسیون صنایع ارائه شد و رئیس شورای رقابت اعلام کرد که این اسناد را در اختیار نداشته و اطلاعات شورای رقابت در این مورد ضعیف بوده است.

او افزود: در این جلسه که حدود سه ساعت طول کشید، قرار شد اسناد و آنالیزهای کمیسیون صنایع مجلس در اختیار شورای رقابت قرار گیرد و بر این اساس، فرمول قیمت‌گذاری خودرو مورد بازنگری قرار گیرد. در صورت بازنگری فرمول قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودروها حداقل 10 تا 15 درصد نسبت به قیمت‌های قبلی شورای رقابت (قیمت‌های قبل از مصوبه اخیر شورای رقابت) کاهش خواهد یافت.

او اظهار کرد: کار بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو در یک تا دو هفته آینده انجام می‌شود و جلسات مربوط به این مساله نیز در دفتر تحقیق و تفحص صنعت خودروسازی برگزار خواهد شد.

با این حال مدیرعامل ایران خودرو با اعلام اینکه قرار بر بازنگری فرمول قیمتگذاری خودرو نیست به تسنیم گفته است: اما برخی قیمت‌های فعلی شورای رقابت را مبهم می‌دانند که در این رابطه قرار است کار کارشناسی صورت گیرد.

هاشم یکه‌زارع تصریح کرد: برخلاف اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی براینکه خودروسازان اطلاعات نادرستی را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند باید بگویم تمام اطلاعات ارسالی ایران خودرو به شورای رقابت درست بوده است. ما هیچ اطلاعات نادرستی به شورای رقابت نداده‌ایم بلکه به هر میزان که شورا از ما اطلاعات درخواست می‌کرد در اسرع وقت به این شورا ارسال کردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید