وحید محمودی

دولت بنگاه خیریه نیست

کدخبر: ۱۰۲۴۷۰
.
دولت بنگاه خیریه نیست

وحید محمودی می‌گوید: نمی‌توان به همه فقرا وعده بلند‌مدت داد و دولت باید دیدمان رفاهی و حمایتی خود را تدوین کند، چرا که دولت بنگاه خیریه نیست و راه‌حل‌هایی نظیر سبد کمک‌های خوراکی راه‌حل‌های پایدار نیستند.

چند هفته‌ای می‌شود که دولت توزیع دومین سبد کالایی را با عنوان «بسته‌های حمایت غذایی» بین 7.5 میلیون مشمول کمیته امداد و بهزیستی آغاز کرده است. به اعتقاد یک استاد اقتصاد دانشگاه تهران هرچند سیاست‌هایی مانند توزیع بسته حمایتی غذا سیاست‌های اساسی و بنیادی نیستند، اما همین اقدامات حمایتی هم می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای فرایند توانمندسازی افراد به حساب آید.

با وجود این، وحید محمودی متذکر می‌شود که نمی‌توان به همه فقرا وعده بلند‌مدت داد و دولت باید دیدمان رفاهی و حمایتی خود را تدوین کند، چرا که دولت بنگاه خیریه نیست و چنین رسالتی ندارد و راه‌حل‌هایی نظیر سبد کمک‌های خوراکی راه‌حل‌های پایدار و در بلندمدت اثربخش و قابل دوام نیستند. به همین دلیل محمودی تصریح می‌کند: در کنار این دردمندی و اهتمام، دولت نباید بیش از این در زمین دولت احمدی‌نژاد بازی کنند، دولت باید دیدمان رفاهی و حمایتی خود را تدوین کند. وی همچنین توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان حمایت‌های پایدار را به گونه‌ای‌ انجام دهد که به توانمندسازی و قابلیت‌پروری منجر شود که در نهایت در نرخ مشارکت اثر مثبت بگذارد.

مشروح این گفت‌وگوی مکتوب اقتصادنیوز با استاد اقتصاد دانشگاه تهران را می‌توانید  در لینک زیر بخوانید:

دولت بنگاه خیریه نیست

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید