در گفت‌و‌گو با نمایندگان مجلس مطرح شد:

پیش‌بینی نمایندگان مجلس از قیمت بنزین در بودجه 95

کدخبر: ۱۳۱۶۱۹
دو عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیش‌بینی‌های خود را نسبت به نرخ بنزین در بودجه سال 95 بیان کردند.
پیش‌بینی نمایندگان مجلس از قیمت بنزین در بودجه 95
فائزه برمخ‌شاد:

قانونگذاران کشور چه نگاهی به تعیین نرخ بنزین در بودجه 95 دارند و پیش‌بینی آنها از این نرخ برای سال آینده چیست؟ دو نماینده مجلس به این سوال پاسخ می‌دهند.

در همین مورد سعید زمانیان‌دهکردی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اقتصادنیوز می‌گوید: دولت هنوز نرخی برای بنزین تعیین نکرده‌است اما باید نرخ بنزین برای همیشه مشخص شود. اگر ما فوب خلیج فارس را مدنظر قرار دهیم باید در ابتدا ببینیم که در حال حاضر در آن رنج هستیم یا نه و اینکه پایین‌تر از آن هستیم یا بالاتر؟ در ارتباط با این قضیه دولت باید مبنای قانون را لحاظ کند تا قیمت واقعی بنزین در کشور اجرا شود.

زمانیان‌دهکردی خاطر نشان می‌کند: با توجه به قیمت جهانی به احتمال زیاد همان لیتری هزار تومان خواهد ماند و باید یک مرتبه برای همیشه قیمت بنزین مشخص و تمام شود تا مردم تکلیف خودشان را بدانند و از طرفی رانت و فساد ایجاد نشود.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این باره می‌گوید: تک‌نرخی کردن بنزین کار خوبیست و از رانت و فساد و قاچاق جلوگیری می‌کند. تجربه نشان داده که دو نرخی بودن در هر کالایی فساد به همرا دارد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید می‌کند: اما کسی نگفته‌است که تک نرخی یعنی هزار تومان، تک نرخی 500 تومان هم می‌تواند تک نرخی باشد. عدد را باید دولت تعیین کند و از طرفی برای تعیین نرخ مجلس را قانع کند که البته مجلس در تک نرخی کردن موافق است. چند نرخی در هرکالایی به خصوص در نفت نمی‌تواند مناسب باشد، به نوعی چند نرخی یعنی گسترش فساد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان سخنانش بیان می‌کند:به عقیده بنده نرخ بنزین در بودجه سال 95 باید همان لیتری هزار تومان بماند. با توجه به رکود حاکم در کشور امکان افزایش رقم وجود ندارد و طبیعی است که در همین رقم ثابت بماند و تصویب شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید