قیمت جدید سیمان شنبه اعلام می شود

کدخبر: ۱۰۰۵۰۹
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از تعیین تکلیف قیمت سیمان تا سه روز آینده خبر داد و گفت: پیشنهاد تولید کنندگان همان افزایش ۱۴ تا ۲۲ درصد است.
قیمت جدید سیمان شنبه اعلام می شود

به گزارش اقتصاد روز به نقل از تسنیم، با اعلام اینکه قیمت نهایی سیمان شنبه (3 خردادماه) در جلسه تولیدکنندگان سیمان با نمایندگان وزارت صنعت تعیین خواهد شد، اظهار داشت: پیشنهاد تولیدکنندگان همان افزایش 14 تا 22 درصد است که امیدواریم در روند این جلسه به تصمیم نهایی دست پیدا کنیم و قیمت‌های معقولی برای سیمان تعیین شود.

او با اشاره به اینکه تعیین قیمت سیمان صادراتی نیز همچنان در دست بررسی بوده و ارتباط زیادی با قیمت سیمان داخلی دارد، افزود: بر اساس توافقات انجام شده با وزارت صنعت مقرر بود تا خردادماه افزایش قیمتی در سیمان اعمال نگردد اما چون زمان مشخصی در خردادماه تعیین نشده بود جلسه شنبه برای تعیین قیمت نهایی سیمان برگزارمی شود.

اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری انجمن صنفی کارفرمایان سیمان به استناد توافق‌نامه اردیبهشت‌ماه سال 1392 اقدام به افزایش قیمت سیمان کرد که این امر با مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت روبه‌رو شد. البته پس از بحث و بررسی، وزارت صنعت در نهایت افزایش قیمت سیمان را قانونی اعلام کرد اما به واسطه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها از انجمن کارفرمایان سیمان درخواست کرد تا برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها قیمت سیمان را افزایش ندهند.

همچنین طبق توافقات انجمن صنفی سیمان با وزارت صنعت، پرونده‌های تعزیراتی که برای کارخانجات سیمان به دلیل افزایش قیمت تشکیل شده بود نیز مختومه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید