سخنگوی دولت:

از رکود خارج شده ایم/احیای سازمان مدیریت در مهر ماه

کدخبر: ۱۰۴۴۷۵
نشست خبری سخنگوی دولت دقایقی پیش در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری با حضور وزیر نیرو برگزار شد.
از رکود خارج شده ایم/احیای سازمان مدیریت در مهر ماه

به گزارش «اقتصادنیوز» ، محمدباقر نوبخت در این نشست گفت: امروز هیات وزیران به دو گزارش مهم در خصوص وضعیت آب و واردات خودرو پرداخت که دستگاه‌های مربوطه جزییات این گزارش‌ها را اعلام کردند.

او گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که در خصوص واردات صنعت خودرو وجود داشت و صداوسیما تصاویری از خودروهای لوکس در جامعه را پخش می‌کرد، این القا به وجود آمده بود که واردات خودروهای لوکس در دولت یازدهم صورت گرفته اما امروز رئیس کل گمرک در جلسه هیات دولت حاضر شد و با یک ارائه گزارشی اعلام کرد، واردات این خودروها و ثبت سفارش آنها از سال 88 شروع شده است.

نوبخت افزود: در سال 88، 31 هزار و 212 خودروی لوکس با حجم بالای 2500 سی‌سی، در سال 89، بیش از 23 هزار و 763 دستگاه، در سال 90 معادل 18 هزار و 604 ، در سال 91 معادل 16 هزار و 239، در سال 92 معادل چهار هزار و 16 و در سال 93 معادل 133 دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شده است.

او اظهار کرد: 133 دستگاهی که از ابتدای امسال تاکنون به کشور وارد شده، به تفکیک مشخص است و مجوز آن در سال‌های گذشته صادر شده و هیچ کدام از آنها مصوبه هیات وزیران دولت یازدهم را ندارند.

نوبخت گفت: نگاه دولت به صنعت خودروی کشور، حمایتی است و دولت قصد دارد از خودروهای ملی و خودروهای داخلی حمایت کند و به هیچ وجه موافق واردات خودروهای لوکس مگر در موارد خاص نیست.

در ادامه این جلسه، سخنگوی دولت به سوال خبرنگاران پاسخ داد و گفت که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مهر ماه امسال احیاء خواهد شد.


او در خصوص وضعیت رشد اقتصادی کشور و آمار منتشر شده 2.5 درصدی برای فصل بهار امسال گفت، براساس قانون مرکز آمار ایران مرجع اصلی اعلام آمارهای اقتصادی است که در کنار این نهاد، بانک مرکزی نیز آمارهایی را منتشر می‌کند. اما ممکن است موسسات دیگری نیز اقدام به انتشار آمارهایی در این خصوص‌ کنند که این در همه جای دنیا مرسوم است.

سخنگوی دولت افزود: براساس گزارش‌های اولیه مرکز آمار ایران کشور از رکود خارج شده و به رشد مثبت رسیده است که در هفته‌های آینده نرخ رشد اقتصادی فصل بهار اعلام خواهد شد.

او گفت، وجه مشترک تمامی گزارش‌ها در خصوص رشد اقتصادی این است که کشور از رکود خارج شده است و رشد اقتصادی دیگر منفی نیست.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت بدحجابی در جامعه گفت: ما معتقد هستیم بدحجابی مشکلی فرهنگی است و باید با برخوردهای فرهنگی این معضل را حل کنیم. اینکه گفته شود بدحجابی یک نوع بیماری است و القا کنند که بدحجاب‌ها بیمار هستند را ما توهین به بانوان خود می‌دانیم و معتقد هستیم هرگونه برخورد در خصوص این موضوع باید از طریق قانون صورت گیرد. بنابراین با برخوردهای غیرقانونی و فاقد مجوز مخالف هستیم.

او گفت: روش‌های غیرفرهنگی و خشن ممکن است خود باعث تشدید بدحجابی شود که عملکرد سال‌های گذشته این موضوع را نیز تایید می‌کند.

روحانی به نیویورک می‌رود
نوبخت در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهور در روزهای آینده به نیویورک می‌روند تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کنند.

او افزود: آقای روحانی برنامه‌ای برای ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا ندارد که ریز برنامه‌های حضور ایشان را به زودی اعلام خواهیم کرد.

نوبخت در ادامه به بیان ویژگی‌های بودجه سال 94 پرداخت و گفت: سیاست ضد تورمی و رکودزدایی در بودجه سال 94 نیز دنبال خواهد شد و تا در سال آینده بستری برای ادامه این سیاست‌ها از لحاظ بودجه‌ای باید فراهم شود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید