پیروزی ایران در نبرد فولادی با اژدهای زرد / رشد 20 درصدی تولید فولاد خام

کدخبر: ۱۱۱۷۶۵
تولید فولاد خام در ایران رشد نزدیک به 20 درصدی را در نخستین ماه سال جدید میلادی به ثبت رساند.
پیروزی ایران در نبرد فولادی با اژدهای زرد / رشد 20 درصدی تولید فولاد خام

در حالی که در ماه ژانویه 2015 چین به عنوان اژدهای زرد تولیدکننده فولاد، رشد منفی 4.7 درصدی را در تولید خود تجربه کرد میزان تولید فولاد خام در ایران رشد 19.7 درصدی را بر جای گذاشت.

اکثر تولیدکنندگان فولاد در جهان، ماه نخست سال جدید میلادی را با افت تولید آغاز کردند و مجموع تولید جهانی اندکی از 133 میلیون تن فراتر رفت که این میزان با متوسط افت حدود 3درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2014 همراه شده است. در این میان تولیدکنندگان شاخص علاوه بر چین همچون ژاپن،‌ کره و ترکیه تولید را کاهش دادند به طوری که تولید فولاد خام ژاپن با افت 4درصدی و کره نیز با کاهش 5درصدی مواجه شد.

همچنین تولید فولاد خام در ترکیه افت بیش از 10درصدی برجای گذاشت. ایالات متحده اما اندکی وضعی بهتر از رقبای بزرگ داشت و تنها توانست 4دهم درصد رشد تولید را ثبت کند.

در ماه آغازین سال 2015 کشورهای امریکای لاتین در غیاب بزرگان فولاد توانستند رشد قابل توجهی کسب کنند در این میان پاراگوئه با رشد 340درصدی،‌ ال سالوادور با افزایش تولید 25درصدی ،‌ پرو با رشد 23درصدی و کوبا نیز همچون ایران با رشد 19.7درصدی مواجه شد.

در اروپای شرقی نیز بلاروس و مجارستان به ترتیب رشد 29.8 درصدی و 56.3 درصدی برجای گذاشتند. در خاورمیانه امارات در حالی که 224 هزار تن فولاد خام تولید کرد اما توانست میزان تولید نسبت به مدت سال 2014 را 43درصد افزایش دهد.

منبع: ایمیدرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید