ضرورت شناسنامه‌دار کردن ذخایر زغال‌سنگ

کدخبر: ۱۲۹۸۸۶
مجری طرح اکتشافی زغال‌سنگ طبس و البرز اعلام کرد: نتایج اکتشافات اولیه به دست آمده در مناطق طبس و البرز مرکزی، بیانگر وجود 300 میلیون تن ذخیره قطعی و احتمالی است.
ضرورت شناسنامه‌دار کردن ذخایر زغال‌سنگ

زهرا محمد ابراهیمی گفت: نتایج اولیه به دست آمده از عملیات اکتشافی در محدوده های زیر افق 600+ مناطق طبس و البرز مرکزی شامل پروده 4، بلوک 2 کوچکعلی جنوبی، مزینو، آبدوغی، استل کنار، گردنه سر و سفیدریز تا سال 95 ادامه دارد و پیش بینی می شود به نتایج مثبتی در این مناطق برسیم.

او افزود: اکتشاف زغالسنگ در 2 حوزه ایران مرکزی و البرز مرکزی از اواخر سال 92 آغاز و تاکنون بیش از 63 هزار متر عملیات حفاری، 53 هزار متر چاه پیمایی، 62 هزار متر مکعب ترانشه و اکلون و نیز 5 هزار نمونه برداری انجام شده است.

مجری طرح اکتشافی زغالسنگ طبس و البرز با ضرورت ساماندهی اکتشاف و بهره برداری از منابع زغالسنگ، تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح های توسعه فولاد، طی 10 سال آینده کشور به بیش از 5 میلیون تن کنسانتره زغالسنگ حرارتی و کک شو نیاز دارد و در نتیجه برای دستیابی به اهداف توسعه ای، حضور بخش خصوصی در این حوزه ضروری است.

او ادامه داد: همچنین اقداماتی همچون شناسنامه دار کردن ذخایر زغالسنگ برای اطلاع کافی از پارامترهای کمی و کیفی، تاکید بر توسعه تکنولوژی در بخش معدن و صنایع معدنی با تمرکز بر توسعه فن آوری، تحقیق در راستای زنجیره ارزش، تاسیس انستیتوی زغالسنگ و نیز استفاده از باطله ها باید در اولویت قرار گیرد.

منبع: ایمیدرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید