برآورد ذخایر 150 تنی ذخایر طلای زرشوران

کدخبر: ۱۳۴۹۰۳
مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: با فعالیت های اکتشافی جدید و انجام حفاری های عمیق، میزان ذخایر قطعی و احتمالی طلا در زرشوران بیش از 150 تن برآورد شده است.
برآورد ذخایر 150 تنی ذخایر طلای زرشوران

علی اصغرزاده گفت: پیش از این ذخایر طلا در زرشوران 108 تن اعلام شده بود که با اکتشافات اخیر، ذخایر زرشوران به میزان قابل توجهی افزایش یافت به طوری که می توان حتی فاز دیگری را نیز در زرشوران تعریف و اجرا کرد.

او پروژه های اکتشافی ایمیدرو را علاوه بر طلای زرشوران، شامل آهن در گل گهر، جلال آباد، سنگان و ... ، پلی متال ( مس، نیکل ، سرب و روی ) و همچنین زغال سنگ در برخی محدوده های معدنی کشور ذکر کرد.

اصغرزاده در خصوص نتایج اکتشافات تکمیلی طلای زرشوران گفت: نتایج چشمگیر و امیدبخش اولیه حاکی از آن است که بیش از 10 گمانه جدید حفاری شده دارای کانی سازی با ضخامت خوب است.

اصغرزاده افزود: پیش بینی رشد افزایش ذخیره به میزان 50 درصد با انجام عملیات حفاری تکمیلی و دستیابی به ذخایر قطعی و احتمالی 150 تن طلای محتوی، استفاده از تکنولوژی جدید حفاری و دسترسی به دانش روز و همچنین شناخت کامل تر از گسترش کانی سازی در همه وسعت پروانه تحت اختیار به عنوان پشتیبان ذخایر معدن با انجام اکتشافات اولیه از دیگر نتایج امیدبخش است.

مدیر اکتشاف ایمیدرو ادامه داد: به اعتقاد برخی کارشناسان، بهای جهانی طلا در محدوده قیمتی1000 تا 1100 دلار تقریبا روند باثباتی را در آینده خواهد داشت؛ لذا فرصت خوبی برای ایمیدرو خواهد بود که سرمایه گذاری در تولید طلا را افزایش دهد.

اصغرزاده گفت: ایمیدرو با افزایش سرمایه گذاری در تولید طلا، می تواند از این طریق کسب درآمد کند و در شرایط فعلی ، کمکی برای اجرای سایر طرح هایش به لحاظ تامین منابع مالی داشته باشد.

6 زون در نوبت
او افزود: چنانچه به زرشوران به عنوان معدن نگاه کنیم، هنوز شش زون دیگر در پروانه بهره برداری برای آن باقی است که با فعالیت های اکتشافی می توان شاهد ذخایر معدنی بیشتر از 150 تن هم بود که بسیار امیدبخش است.

به گزارش ایمیدرو، ظرفیت تولید کارخانه طلای زرشوران در فاز نخست، 3 تن طلا، 2.5 تن نقره و یک تن جیوه است و عیار طلای تولیدی این کارخانه 24 (۹۹٫۹۹۹درصد طلا) است. با توجه به اکتشافات تکمیلی صورت گرفته، فاز دوم این کارخانه نیز با هدف افزایش ظرفیت به ۲ برابر پیش بینی شده است.

مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران در فاصله 35 کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

منبع: ایمیدرو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید