تعامل مسکو- تهران: تبادل انرژی و طرح سوآپ معکوس

کدخبر: ۱۰۰۳۲۷
دور جدید مذاکرات نفتی ایران – روسیه به منظور توافق نهایی بر سر امضای قراردادی ۲۰ میلیارد دلاری تهاتر نفت خام با کالا و خدمات با سفر بیژن زنگنه وزیر نفت به مسکو امروز از سر گرفته شد.
تعامل مسکو- تهران: تبادل انرژی و طرح سوآپ معکوس

به گزارش اقتصاد روز همزمان با آغاز مذاکرات نفت و انرژی وزرای ایران و روسیه در مسکو، ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهور دو کشور هم هفته آینده برای شرکت در چهارمین کنفرانس سیکا در شانگهای چین مذاکراتی را انجام خواهند داد که پیش بینی می‌شود یکی از محورهای این مذاکرات توافق بزرگ نفتی تهران – مسکو باشد.

از سوی دیگر مذاکرات نفتی مسکو در حالی امروز آغاز می شود که زمستان سال گذشته بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و الکساندر نواک وزیر انرژی فدراسیون روسیه از حل و فصل برخی از اختلافات در امضای بزرگترین معامله نفتی بین دو کشور خبر داده بودند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بهمن ماه سال گذشته درباره جزئیات مذاکرات نفتی ایران-روسیه برای تهاتر نفت و کالا و راه اندازی طرح سوآپ معکوس نفت در جمع خبرنگاران، گفت: با روس‌ها بحث‌هایی برای مبادله حجم بالایی از منابع نفت و دریافت کالا در ازای آن مطرح کردیم که عده‌ای نسبت به این مسئله اعتراض کردند ولی باید بگوییم اگر به ایران وارد نشوید، افراد دیگری در این بازار حاضر می‌شوند و جایی برای شما نمی‌ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید