معاون وزیر نفت:

جلسات وزارت نفت برای تعیین تکلیف پروژه های پتروشیمی

کدخبر: ۱۰۱۰۳۶
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در صنعت پتروشیمی بیش از ۳۰ میلیارد دلار پروژه زخمی شده داریم که روند اجرای آنها آغاز شده و توقف توسعه آنها امکان پذیر نیست.
جلسات وزارت نفت برای تعیین تکلیف پروژه های پتروشیمی

به گزارش «اقتصاد نیوز» به نقل از تسنیم، عباس شعری مقدم اظهار داشت: توسعه صنعت پتروشیمی آن‌طور که باید با برنامه‌ریزی جامع صورت نگرفت و یکی از تبعات عدم وجود تصمیم‌گیری‌هایی با دید کلان‌نگر، وجود 30 میلیارد دلار پروژه زخمی در صنعت پتروشیمی است که نه توان به سرانجام رساندن آن را داریم نه توقف توسعه آنها امکان‌پذیر است.

او افزود:‌ هر پروژه پتروشیمی که قرار است چه با سرمایه‌گذاری دولت و چه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شود باید به گونه‌ای راهبری شود که تمامی فرآیند تخصیص مالی، تملک اراضی، دسترسی به خوراک، تامین آب و برق و همچنین بایدها و نبایدهای زیست‌محیطی آن منطقه علاوه بر مطالعات فنی و توجیهات اقتصادی طرح، بررسی و نهایی شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: وزارت نفت در ماه‌های پیش رو با وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی جلساتی خواهد داشت تا بتوانیم به نحو شایسته به اتمام این پروژه‌ها که بین یک تا بیش از 90 درصد پیشرفت اجرایی دارند، کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: بزرگ‌ترین چالش این طرح‌های نیمه‌تمام، تخصیص منابع مالی است که تلاش می‌کنیم با برقراری ارتباط مؤثر با بانک‌های عامل در صورت امکان نسبت به تامین بخشی از نیازهای آنها با باز شدن اعتبارات اسنادی و دریافت فاینانس داخلی یا خارجی اقدام کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید