مسئول تحریم نفتی ایران از وزارت خارجه آمریکا می رود

کدخبر: ۱۰۱۱۰۳
رئیس اداره دیپلماسی انرژی وزارت امور خارجه آمریکا که نقشی موثر در متقاعد کردن کشورهایی همچون چین، هند و ژاپن برای پیروی از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران داشت در ماه آگوست از سمت خود کناره گیری می کند.
مسئول تحریم نفتی ایران از وزارت خارجه آمریکا می رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، مقامات مطلع آمریکایی گفتند، رئیس اداره دیپلماسی انرژی وزارت امور خارجه آمریکا پس از ایفای نقشی موثر در متقاعد کردن کشورهایی همچون چین، هند و ژاپن به همکاری با تحریم های نفتی غرب علیه ایران، در ماه اگوست از سمت خود کناره گیری می‌کند.
پس از تاسیس دفتر منابع انرژی در سال 2011، کارلوس پاسکوال، یکی از بازیگران مهم در تلاش های آمریکا برای وضع تحریم های سختگیرانه علیه ایران بود.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، پاسکوال تصمیم گرفته است به زندگی شخصی اش برگردد.
وی برای هموار کردن مسیر تحریم هایی که تولید نفت ایران را کاهش داد، به همراه مقاماتی از وزارتخانه های خزانه داری و بازرگانی آمریکا، به کشورهای مختلفی در آسیا، اروپا و خاورمیانه سفر کرد.
پاسکوال همچنین در شرایطی مدیریت اداره دیپلماسی انرژی را بر عهده داشت که آمریکا به یک تولید کننده بسیار بزرگتر نفت و گاز تبدیل شد. پیش بینی می شود که آمریکا به زودی با پیشی گرفتن از روسیه و عربستان به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شود.
جانشین پاسکوال احتمالا با مسائل دشواری در حوزه دیپلماسی انرژی در مناطق مختلف و از جمله عراق مواجه خواهد بود، یعنی جایی که تروریست های وابسته به القاعده این هفته شهرهایی در شمال این کشور را به تصرف خود درآوردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید