ابهام در تعلیق قراردادهای نفتی

کدخبر: ۱۰۱۲۸۵
در حالی که پیش از این برخی مدیران نفتی خبر از تعلیق قراردادهای پیشین نفت کرده بودند، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت این مساله را تکذیب و اعلام کرده است که هیچ قراردادی در زمینه خریدوفروش نفت، معلق نشده است.
ابهام در تعلیق قراردادهای نفتی

به گزارش «اقتصاد نیوز»، محسن قمصری در عین حال عنوان کرده است که قراردادهای نفتی در حوزه بالادستی و مربوط به وزارت خانه است اما در زمینه قراردادهای مربوط به خریدوفروش نفت که در دولت گذشته منعقدشده هیچ تغییری حاصل نشده است.

او این صحبت‌ها را در حالی در گفت‌وگو با ایلنا کرده که چند روز قبل وزیر نفت دستور داده بود که قرارداد توسعه چندین میدان نفت، پالایشگاه‌های گاز و خطوط لوله نفت، گاز و انتقال اتان که در دولت دهم امضا شده بود، فسخ و یا تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآید. این خبر از قول سعید حیدری عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان شده بود که طبق آن، تمام قراردادهایی که وزارت نفت با پیمانکاران برای توسعه میادین مستقل داشت به جز آنهایی که قبلاً به تولید رسیده، فسخ شده و وزارت نفت قول پرداخت خسارت‌های این قراردادها را داده است.

در عین حال، پیش از این نیز بسیاری از مقامات بخش نفت اعلام کرده بودند که تا زمان به امضا نرسیدن تیپ جدید قراردادهای نفتی، قرارداد جدیدی امضا نمی‌شود. همچنین عنوان شده بود که احتمال بازنگری در قراردادهای قبلی نیز وجود دارد تا این قراردادها نیز به شکل قراردادهای جدید، بازنگری شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید