بنزین استاندارد وارد شد یا نشد؟

تناقض در آمار بنزین یورو4

کدخبر: ۱۰۱۴۰۰
در حالی که در هفته های گذشته مسوولان دولتی خبر از عرضه بنزین یورو4 در کلان شهرها داده اند، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرده که حتی یک لیتر بنزین یورو4 هم وارد کشور نشده است.
تناقض در آمار بنزین یورو4

به گزارش «اقتصادنیوز»، صحبت‌ها در خصوص عرضه و توزیع بنزین یورو4 همزمان با پرونده آلودگی بنزین داخلی بالا گرفت. برخی صحبت از سلامت بنزین داخلی می‌کردند و برخی دیگر برای اثبات آلودگی آن، پای پرونده دیگری همچون عرضه بنزین یورو4 در دولت یازدهم را به میان می‌آوردند.

در عین حال، بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، مجلس آلوده بودن بنزین داخلی را تایید کرد. اما مخالفان آلودگی که در واقع مدافع اقدام دولت‌های قبل در تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی بودند، دست از پرونده قبلی برنداشته و مطرح کردند که هیچ بنزین استانداردی در مدت فعالیت دولت یازدهم وارد کشور نشده است.

همان زمان یکی از مقامات نفتی اعلام کرد که واردات بنزین در مقطع کوتاهی آن هم برای استاندارد کردن بنزین وارداتی، متوقف شده بود. اما هیچ کدام از مقامات دولتی مساله قطع واردات بنزین استاندارد یورو4 را تایید نکردند.

در این میان، سخنگوی کمیسیون بهداشت اعلام کرده است که حتی یک لیتر هم بنزین یورو4 وارد کشور نشده است. محمدحسین قربانی در این رابطه به خبرگزاری تسنیم گفته است که به دنبال مطرح شدن موضوع بنزین‌های آلوده و عواقب ایجادشده در سایت‌ها و رسانه‌ها آقای لاریجانی رئیس مجلس به کمیسیون بهداشت مجلس دستور داد که این مساله را بررسی کنند و قرار بر این بود که از اول فروردین 1394 بنزین‌های یورو چهار در کشور توزیع شود ولی متاسفانه به هر دلیل این مورد محقق نشد.

از سوی دیگر بیژن حاج‌محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت نیز در گفت‌وگویی با «اقتصادنیوز» از عرضه بنزین یورو4 در کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان و اراک خبر داده است.

با این حال به نظر می‌رسد که هنوز اتفاق نظری در خصوص عرضه شدن یا نشدن بنزین یورو4 صورت نگرفته و مشخص نیست بنزینی که این کلان‌شهرها به اذعان رئیس اتحادیه جایگاه‌داران استفاده می‌کنند، چه نوع استانداردی را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید