وزیر نفت تشریح کرد:

وضع میدان آزادگان جنوبی بعد از رفتن چینی ها

کدخبر: ۱۰۱۴۱۸
وزیر نفت در تشریح وضعیت میدان آزادگان جنوبی بعد از رفتن چینی ها گفت: هم اکنون با ترک تشریفات، حفاری 40 حلقه چاه به شرکت ملی حفاری واگذار و به زودی دو مناقصه برای حفاری 40 حلقه چاه دیگر به صورت دو بسته جداگانه برگزار می شود.
وضع میدان آزادگان جنوبی بعد از رفتن چینی ها

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از شانا، بیژن زنگنه درباره وضع میدان مشترک آزادگان جنوبی بعد از اخراج شرکت چینی از این میدان، گفت: هم اکنون به صورت ترک تشریفات حفاری 40 چاه به شرکت ملی حفاری واگذار شده و به‌ زودی دو مناقصه برای حفاری 40 حلقه چاه دیگر به صورت دو بسته جداگانه برگزار خواهد شد.

 

زنگنه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مرحله نخست در میدان آزادگان جنوبی 150 حلقه چاه حفاری و در مرحله دوم تعداد چاه‌ها به 185 حلقه افزایش می‌یابد.

 

به گزارش شانا، به‌ زودی مناقصه اجرای عملیات خاک‌برداری تاسیسات روزمینی میدان آزادگان جنوبی برگزار می‌شود، خلع ید شرکت چینی (CNPCI) از طرح توسعه میدان نفتی آزادگان پس از طی مراحل حقوقی به طور رسمی به این شرکت ابلاغ شد.

 

پیمانکار چینی طرح توسعه میدان نفتی فوق عظیم آزادگان جنوبی (CNPCI) که پیش‌تر به دلیل وقت‌کشی در توسعه این میدان، از بیژن زنگنه وزیر نفت کارت زرد گرفته بود، با پایان مهلت 90‌روزه وزارت نفت و ادامه روند نامطلوب فعالیت در این میدان، به طور رسمی خلع ید شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید