مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز خبر داد:

بازشدن پای اروپا به گاز ایران

کدخبر: ۱۰۱۴۳۹
با اوج گرفتن حدس و گمان ها در خصوص باز شدن پای شرکای نفت و گاز به ایران، مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی عنوان کرده است که در یک مناقصه بین المللی، 34 شرکت اروپایی برای ورود به حوزه گازی ایران ثبت نام کرده اند.
بازشدن پای اروپا به گاز ایران

به گزارش «اقتصادنیوز»، در حالی که در ماه‌های اخیر مسئله شرکای خارجی ایران سبب گمانه‌زنی‌های بسیار شده بود، به نظر می‌رسد که پای این شرکا برای اولین بار در حوزه گازی ایران باز خواهد شد.

هرچند که پیش از این نیز صحبت‌هایی در خصوص برخی توافق‌ها برای همکاری‌های نفتی عنوان شده بود. با این حال، بسیاری معتقدند که نهایی شدن کلیه این قراردادها منوط به رونمایی از تیپ جدید قراردادها خواهد بود. در همین رابطه مسعود سامی‌وند در گفت‌وگویی که با  مهر داشته، از احتمال ورود برخی شرکای اروپایی برای همکاری‌های گازی خبر داده است.

وی با تاکید بر اینکه این اولین مناقصه به منظور اجرای یک طرح گازی در کشور در قالب قراردادهای BOT بوده است، تصریح کرد: ثبت نام از متقاضیان تا اواسط خرداد ماه سال جاری ادامه داشت و در نهایت 34 شرکت اروپایی به همراه شرکای ایرانی خود در این مناقصه ثبت نام کرده‌اند.

از سوی دیگر با اوج گرفتن اختلافات گازی روسیه و اوکراین، برخی خبرها حاکی از احتمال مشارکت گازی ایران و آلمان است. کشورهای اروپایی یکی از بازارهای گازی ایران است و حتی تاکنون تهران- آنکارا برای ترانزیت گاز ایران به کشورهای اروپایی به یک توافق عملیاتی دست یافته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید