ثبت کمترین میزان فروش نفت از اکتبر تاکنون

صادرات نفت ایران آب رفت

کدخبر: ۱۰۲۱۱۳
گزارش آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که میزان صادرات ایران به پایین ترین حد خود در هشت ماه گذشته رسیده است.
صادرات نفت ایران آب رفت

به گزارش «اقتصادنیوز»، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که صادرات نفت ایران در ماه ژوئن  به ۱.۰۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که این رقم کمترین صادرات نفت ایران از ماه اکتبر سال ۲۰۱۳ به این سو است.

این رقم در حالی است که مقایسه ماهانه صادرات نفت نیز این کاهش را نشان می‌دهد. بر این اساس، صادرات یک میلیون و 300 هزار بشکه‌ای نفت در ماه می به یک میلیون و 80 هزار بشکه در ماه ژوئن رسیده بود.

ماه قبل‌تر از آن یعنی آوریل نیز، صادرات نفت به 1.1 میلیون بشکه رسیده بود. بر این اساس، صادرات نفت در یک ماه با افزایش روبرو بود و دوباره روند کاهشی خود را طی کرد تا در نهایت پایین‌ترین میزان طی هشت‌ماه گذشته را به ثبت برساند.

از سویی، این روند کاهشی در ماه مارس نیز مشاهده شده بود؛ تا جایی که طبق اطلاعاتی که خبرگزاری رویترز منتشر کرده بود، ایران در ماه مارس گذشته روزانه ۹۵۳ هزار بشکه نفت صادر کرده و برای اولین‌بار در پنج ماه اخیر صادرات نفتی زیر یک میلیون بشکه را تجربه کرده است.

طبق آنچه که پیش از این برخی خبرگزاری‌ها منتشر کرده بودند، توافقنامه‌ هسته‌ای ژنو به ایران این امکان را داد که روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر کند. اما صادرات ایران در چند ماه اخیر به‌ویژه به کشورهای آسیایی خریدار نفت از این میزان بیشتر بود و سقف تعیین‌شده در توافق ژنو را رد کرد. هرچند که طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی، این میزان به شدت کاهش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید