زندگی در زاینده رود جاری شد

کدخبر: ۱۰۶۲۵۲
معاون وزیر نیرو با اعلام تدابیر جدید برای آبرسانی به کشاورزان از طریق زاینده رود گفت: آب تا پایان خردادماه 94 در رودخانه زاینده رود جریان خواهد داشت.
زندگی در زاینده رود جاری شد

مهر نوشت:

رحیم میدانی با اعلام اینکه در پایان شهریورماه سال 92 میزان آب موجود در پشت سد زاینده‌رود 195 میلیون مترمکعب بود، اما کار مشترک انجام‌ شده در شورای هماهنگی این حوضه موجب شد شهریور امسال 417 میلیون مترمکعب آب در مخزن این سد ذخیره شود و به این ترتیب میزان آب قابل‌ توجهی آب تحویل کشاورزان منطقه شود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه آب سد زاینده‌رود به اصفهان رسید اظهارداشت: از ساعت 24 نیمه شب امروز دوشنبه 12 آبان‌ ماه آب از سد زاینده‌ رود به میزان 80 مترمکعب در ثانیه رهاسازی شده که با توجه به بارش‌های اخیر و اشباع شدن بستر رودخانه، پیش‌بینی می‌شود آب با سرعت بیشتری حرکت کرده و از امروز در شهر اصفهان جاری شود.

وی با بیان اینکه جریان زاینده‌ رود در اصفهان تا پایان خردادماه سال آینده ادامه خواهد داشت افزود: اگر بارندگی در سال‌ جاری مناسب باشد و روان‌ آب‌ها بیش از پیش‌بینی انجام‌ شده باشد، در تابستان سال 94 هم رهاسازی خواهیم داشت.

میدانی با اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف آب در حوضه آبریز زاینده‌رود، گفت: در پایان شهریورماه سال 92 میزان آب موجود در پشت سد زاینده‌رود 195 میلیون مترمکعب بود، اما کار مشترک انجام‌شده در شورای هماهنگی این حوضه موجب شد شهریور امسال 417 میلیون مترمکعب آب در مخزن این سد ذخیره شود و به این ترتیب میزان آب قابل‌ توجهی آب تحویل کشاورزان منطقه شود.

وی افزود: طبق توافق انجام‌ شده با کشاورزان غرب و شرق اصفهان، در سال آبی جاری خواهیم توانست افزون‌ بر 628 میلیون مترمکعب آب به کشاورزان اصفهانی تحویل دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید