مذاکره با ٦ کشور برای خرید سهام پالایشگاه نفت

کدخبر: ۱۳۷۲۵۸
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از مذاکره با ٦ کشور مالزی، اندونزی، آفریقای جنوبی، سیرالئون، برزیل و هند برای مشارکت در ساخت و خرید سهام پالایشگاه های نفت خام خبر داد.

حمید شریف رازی با بیان این که با مالزی در ساخت یک پالایشگاه نفت با ظرفیت پالایش روزانه ٢٥٠ هزار بشکه با ٣٠ درصد سهام، مشارکت داریم، گفت: شرکت مالزیایی درصدد توسعه پالایشگاه در قالب پتروپالایشگاه است و تا حدودی با اهداف ما متفاوت است، از این رو در این باره به زودی یک هیئت مذاکره کننده به منظور چگونگی ادامه کار، به ایران خواهد آمد.

وی افزود: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با کشورهای دیگری از جمله اندونزی، آفریقای جنوبی، سیرالئون، برزیل و هند مذاکراتی برای ساخت پالایشگاه داشته است، به عنوان مثال قرار است در ٤٠ درصد سهام یک پالایشگاه ٣٠٠ هزار بشکه ای در اندونزی مشارکت داشته باشیم،

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران ادامه داد: همچنین برزیل در مذاکرات انجام شده تمایل خود را برای مشارکت ایران در ساخت یک پالایشگاه نفت در آن کشور و واگذاری بخشی از سهام آن به ایران ابراز کرده است.

شریف رازی تاکید کرد: یکی از اهداف حضور در پالایشگاه‌های خارجی فروش تضمین شده نفت خام و واردات فرآورده های نفتی در صورت نیاز است که برخی کشورهای تولید کننده نفت در حال انجام آن هستند.

 منبع: شانا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

      اقتصادنیوز: رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند:…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید