اولین معاون زن در وزارت نفت کیست؟

کدخبر: ۱۳۷۲۷۹
بعد از پذیرش استعفای عباس شعری مقدم از سوی زنگنه، معاونت وزارت‌ نفت در شرکت صنایع پتروشیمی را یک زن عهده‌دار شد.
اولین معاون زن در وزارت نفت کیست؟

به گزارش اقتصادنیوز، بعد از مخالفت‌های فراوان وزیر نفت با استعفای مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی، بالاخره این جایگاه به اولین زنی رسید که توانسته در مسند معاون وزیر نفت در دولت یازدهم کار خود را آغاز کند. مرضیه شاهدایی که پیش از این به عنوان مدیرطرح‌های شرکت صنایع پتروشیمی در این شرکت مشغول به کار بود، حالا جایگزین عباس شعری مقدم شده است.

البته تاکنون حکم نهایی شاهدایی ارائه نشده اما در جلسه یکشنبه وزیر نفت با اعضای هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی، اسم او به عنوان گزینه بعدی ریاست در شرکت صنایع پتروشیمی مطرح و تایید شده است.

شاهدایی پیش از نشستن بر مسند ریاست شرکت پتروشیمی، توانسته بود برای اولین بار به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره شرکت، جایگزین معاون شرکت یعنی محمدحسن پیوندی شود.

شعری مقدم، مدیرعامل سابق که برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی آینده خود را آماده می‌کند پیش از این گزینه‌های بسیاری را به وزیر نفت معرفی کرده بود که پذیرفته نشده بودند. از گزینه‌های مطرح شده از سوی وی می‌توان به محمد علی بساق‌زاده( مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، حمید رضا رستمی(مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی) و حسین شهریاری( مدیرعامل پتروشیمی دماوند) اشاره کرد.

زنگنه پیش از این از بانوان تنها در سمت‌های میانی شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه خود یا در بخش‌هایی که مربوط به امور بانوان بود،‌ استفاده کرده بود و این اولین بار است که معاونت وزارت نفت را یک زن عهده‌دار شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید