کارهایی که در نخستین روز کاری باید از آنها اجتناب کرد

کدخبر: ۱۳۴۱۵۰
یافتن شغل جدید بسیار هیجان‌انگیز است، به خصوص شب قبل از اولین روز کاری که سراپا استرس و سرشار از افکار متعدد هستید؛ اما مهم‌تر از اینکه فردا چه لباسی به تن کنید، این است که از همان روز نخست، با رفتارتان احساس خوبی را به همکاران و مدیر جدیدتان القا کنید.
کارهایی که در نخستین روز کاری باید از آنها اجتناب کرد
محسن عارفی:

اگر موفق شده‌اید کار جدیدی پیدا کنید، اول از هر چیزی باید به شما تبریک گفت؛ حالا توانسته‌اید از سد محکم مصاحبه شغلی عبور کنید و استخدام شوید. قطعا اکنون بسیار هیجان‌زده هستید تا روز اول کارتان فرا برسد. هزاران فکر و خیال نظیر اینکه چه لباسی بپوشم یا بهترین مسیر رفتن به محل کار جدید از کدام سمت است، از ذهن‌تان می‌گذرد. اما قبل از آنکه خیلی هیجان‌زده شوید، باید خود را طوری آماده کنید که از همان روز اول، تصویر خوبی از خود به جا بگذارید.به گزارش اقتصادنیوز، در ادامه، به نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، برخی از کارهایی که نباید در روز اول کارتان مرتکب شوید را به شما گوشزد می‌کنیم.

صحبت کردن و فخرفروشی درباره میزان حقوقی که می‌گیرید
اگر شغل جدیدی که کسب کرده‌اید، منجر به دریافت حقوق قابل‌توجهی شده، باید گفت خوشا به‌حالتان؛ اما اینکه بخواهید این مسایل را با همکارانتان درمیان بگذارید خارج از ادب است. پس سعی کنید این اخبار خوشحال‌کننده را برای خودتان محفوظ بدارید. به گزارش اقتصادنیوز، سکوت درباره میزان دریافتی، از بروز تنش‌های ناخواسته میان شما و همکارانتان جلوگیری می‌کند.

بدگویی درباره کارفرمای قبلی
بدگویی کردن درباره کارفرمای قبلی اصلا زیبنده نیست؛ چراکه این کار احساس بدی را به همکارانتان انتقال می‌دهد. حتی اگر هم برای بدترین اداره یا شرکت کار کرده‌اید و هنوز هم درگیر آن هستید، سکوت درباره احساس قلبی‌تان بهترین کار ممکن است. علاوه‌بر این، اگر اخراج شده‌اید و کارفرمای قبلی متوجه شود که درحال بدگویی از او هستید، می‌تواند حتی شما را به دلیل این اظهارات به دادگاه بکشاند. دنیای کاری کوچک‌تر از تصور شماست و شاید دوباره در جایی دیگر، با همکاران پیشین خود همکار شوید. پس بهتر است تمام پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید.

ابراز ناامیدی
حتی اگر تا پیش از اینکه شغل جدیدتان را بیابید، در شرف از دست دادن خانه و اتمام تمامی پس‌اندازهایتان بودید هم اجازه ندهید در محل کار جدید کسی از این مساله مطلع شود. گفتن همه مسایل شخصی کاری بسیار غیر حرفه‌ای است که حتی ممکن است باعث شود تا دیگران هرطور دوست دارند با شما رفتار کنند زیرا آنها به این باور می‌رسند که شما تحت هر شرایطی کار خود را چسبیده‌اید چون وضعیت مالی خوبی ندارید.

اختصاص دادن زمان زیاد برای تغییر چیدمان اتاق کار
شما درحال وارد شدن به دفتر جدید هستید نه آپارتمان شخصی خودتان؛ پس سعی نکنید کل دکور اتاق را به سلیقه خودتان تغییر دهید. اگر خیلی به ظاهر فضای کارتان توجه نشان دهید، دیگران به این نتیجه می‌رسند که به مسایل غیرضروری متمرکز شده‌اید که این مساله در بازار کار اصلا پذیرفتنی نیست. در نهایت، اگر می‌خواهید در محل کار جدی گرفته شوید، با محیط کار و همکارانتان با احترام برخورد کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید