بلومبرگ گزارش داد

افزایش ۱۵ میلیارددلاری دارایی ۳۰۰ ثروتمند جهان در یک هفته

کدخبر: ۱۰۱۳۳۰
با افزایش خوش بینی ها نسبت به سرعت گرفتن روند ترمیم اقتصادی جهان و رشد شاخص بورس ها ۳۰۰ مرد ثروتمند جهان در هفته گذشته با افزایش ۱۵.۶ میلیارد دلاری ثروت خود روبه رو شدند.
افزایش ۱۵ میلیارددلاری دارایی ۳۰۰ ثروتمند جهان در یک هفته

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، در حالی که به دلیل خوش‌بینی نسبت به‌سرعت گرفتن روند ترمیم اقتصادی، شاخص‌هایی همچون اس‌اند‌پی 500 و داوجونز، هفته گذشته را با ثبت رکوردهای جدید به پایان رساندند، 300 مرد ثروتمند جهان در این هفته، 15.6 میلیارد دلار به حجم دارایی‌های خود افزودند.

یکی از پرسودترین شرکت‌های این هفته، شرکت تسلاموتورز بود. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، آلون ماسک، رئیس این شرکت، در این هفته 1.1 میلیارد دلار ثروتمندتر شد. پیش‌بینی می‌شود که میزان درآمد این شرکت سازنده خودروهای برقی امسال 46 درصد افزایش یابد.

در حالی که سرمایه‌گذاران بر نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصادی و ارزیابی سهام‌ها فائق آمده‌اند، بازگشت رشد به بازار فنّاوری نشان می‌دهد که تمایل به ریسک کردن مجدد در حال افزایش است.

شاخص سهام اس‌اند‌پی 500 در بازار نیویورک، هفته گذشته با 1.38 درصد افزایش به 1962.87 واحد رسید.

شاخص داو جونز نیز با 172 واحد افزایش به 16947.08 واحد رسید.

چارلز و دیوید کوچ، دو برادر میلیاردر که مالک شرکت صنایع کوچ در کانزاس هستند، در هفته گذشته هر کدام 860 میلیون دلار به حجم دارایی‌های خود افزودند و حجم مجموع دارایی‌هایشان را به 107 میلیارد دلار افزایش دادند. تثبب بزوس، مدیر اجرایی شرکت آمازون در روز 18 ژوئن اعلام کرد که شرکت او با تولید اولین گوشی هوشمند خود با عنوان فایر فون، وارد بازار گوشی‌های هوشمند خواهد شد. قیمت این گوشی 199 دلار تعیین شده است. بزوس با 29.7 میلیارد دلار ثروت، در رده بیست و یکم میلیاردهای جهان قرار دارد.

بیل گیتس 58‌ساله با دارایی خالص 83 میلیارد دلار، همچنان ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود.

پس از بیل گیتس، سرمایه‌دار 74‌ساله مکزیکی، کارلوس اسلیم با 69.1 میلیارد دلار دارایی در مقام دوم قرار دارد. آمانسیو اورتگا، مالک شرکت زنجیره‌ای پوشاک زارا، با 65.3 میلیارد دلار، سومین فرد ثروتمند جهان است.


اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید