خبرگزاری فرانسه گزارش داد:

سرمایه گذاران خارجی به ایران باز می گردند

کدخبر: ۱۰۱۸۶۲
یک شرکت آمریکایی قراردادی را به منظور سرمایه گذاری در ایران امضا کرده است که اولین نشانه ها برای بازگشت سرمایه گذاری خارجی در صورت لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران به شمار می آید.
سرمایه گذاران خارجی به ایران باز می گردند

به گزارش اقتصاد نیوز و به  نقل از خبرگزاری فرانسه شرکت اکو انرژی مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد که قرار است در این پروژه مشترک از سوخت زباله روزانه 250 مگاوات برق تولید کند.

به گزارش ایسنا، این پروژه قرار است در سپتامبر سال 2014 در جنوب غرب استان چهارمحال بختیاری آغاز شود و اولین نشانه‌ها از بازگشت سرمایه گذاری خارجی به ایران محسوب می‌شود.

ایران در حال حاضر در آخرین مرحله از مذاکرات هسته‌ای با 6 قدرت جهانی قرار دارد که انتظار می‌رود با دستیابی به توافق نهایی نگرانی‌های بین‌المللی در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران پایان یابد و همچنین تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران لغو شود.

سخنگوی این شرکت آمریکایی به خبرگزاری فرنسه گفت که این پروژه حدود 600 تا 700 شغل ایجاد می‌کند که بیشتر به نفع مردم منطقه است. در این پروژه قرار است با سوخت زباله و استفاده از فراوری‌های جلبک و نمک و آب ، برق تولید شود.

به گفته‌ سخنگوی این شرکت ایران نیز در این پروژه مشارکت خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید