رئیس جمهور آمریکا با اشاره مذاکرات ایران و 1+5

کف مطالباتمان تغییر نکرده است

کدخبر: ۱۰۱۹۸۰
رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی اختصاصی در روزنامه هاآرتص با تأکید بر آن چه که خود حفظ امنیت اسرائیل خواند، مدعی شد: ما مصممیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شویم.
کف مطالباتمان تغییر نکرده است

به گزارشاقتصاد روز، باراک اوباما، رئیس ‌جمهور آمریکا در یادداشت خود با تأکید بر ادعاهای پیشین غرب مبنی بر وجود فعالیت‌های نظامی در برنامه هسته‌ای ایران، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. ما از طریق مذاکرات بین المللی سخت بر سر برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کنیم تا به یک تهدید جدی علیه امنیت منطقه و جهانی بویژه امنیت اسرائیل رسیدگی کنیم.

رئیس‌ جمهور آمریکا همچنین اظهار کرد: ما به‌ طور واضح مشخص‌ کرده‌ایم که هرگونه توافق با ایران باید تضمینهای محسوس و قابل راستی‌آزمایی در خصوص صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور بدهد. ما در طول این پروسه به‌ طور نزدیک با اسرائیلی‌ها رایزنی کرده‌ایم.

باراک اوباما در ادامه یادداشت خود با اشاره به پایان فرصت شش‌ماهه توافق اولیه ژنو و نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 20 ژوئیه، گفت: ما هنوز نمی‌دانیم که آیا این مذاکرات به موفقیت می‌رسد، اما کف مطالبات ما تغییر نکرده است.

وی همچنین مدعی شد: ما مصممیم که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و از این‌رو برای رسیدن به هدفمان تمام گزینه‌ها را روی میز نگه می‌داریم.

رئیس جمهور آمریکا در یادداشت خود علاوه بر این بر لزوم حفظ امنیت اسراییل در منطقه خاور میانه تأکید کرد و یادآور شد: تنها راه برقراری صلح این است که اسرائیل در کمال آرامش و امنیت در کنار کشور مستقل فلسطین زندگی کند.

به گزارش ایسنا، اظهارات اوباما در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده و خاطر نشان کرده‌اند که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید