لس آنجلس تایمز از جو مذاکرات وین گزارش داد

سبک خاص ظریف در مذاکرات هسته ای

کدخبر: ۱۰۲۱۹۴
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی رویکرد وزیر خارجه ایران در وین را دارای ظرافت خاص جهت خلع سلاح حریفان و خواسته های گزاف آن ها نام نهاد.
سبک خاص ظریف در مذاکرات هسته ای

به گزارش اقتصاد نیوز ،  روزنامه «لس آنجلس تایمز» در گزارشی از جو مذاکرات هسته ای در وین نوشت: مقام های آمریکایی حاضر در وین رویکرد سخت گیری آشکاری را برای ایجاد فشار بر ایران و به دنبال تهدید از سوی این کشور مبنی بر ترک مذاکرات اتخاذ کرده اند اما «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، از این ابزار در پاسخ گویی مدد نمی گیرد.
به گزارش فارس، ظریف در مذاکرات سخت با لبخند و اطمینان دهی از تمایل ایران به همکاری با قدرت های جهانی صحبت می کند.

مقام های غربی رویکرد ظریف را سبکی خاص برشمردند که ایران را کشوری بدون تهدید و در عین حال کشورهای غربی را قلدر می نامد.

یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات در این رابطه اظهار داشت: «ظریف در تلاش است تا نشان دهد صحبت از تهدید بودن برنامه هسته ای ایران گزاف است.»

این روزنامه در ادامه نوشت: ظریف روز گذشته در حالی که در تلاش جهت دیدار با مقام های انگلیس، فرانسه،آلمان و دیدار جداگانه با جان کری بود در مرکز توجه قرار داشت.
اگر ظریف بتواند مقام های آمریکایی را متقاعد کند که تقاضاهایشان اضافی است، آنگاه خواهد توانست اعضای دیگر گروه 1+5 را نرمتر کرده و یا در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات واشنگتن را مقصر نشان دهد.

یک کارشناس اندیشکده «رند» در این زمینه گفت: «اگر واشنگتن در این زمینه سختگیر نشان داده شود ، آنگاه ایران می تواند قضیه را جوری نشان دهد که سزاوار معافیت از تحریم ها است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید