وزیر خارجه دانمارک فردا در تهران

کدخبر: ۱۰۳۹۵۳
وزیر امور خارجه دانمارک در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود و در راستای رایزنی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی بامداد فردا (یکشنبه) وارد تهران می شود.
وزیر خارجه دانمارک فردا در تهران

خبرگزاری فارس نوشت:

«مارتین لیدگارد» وزیر امور خارجه دانمارک بامداد فردا (یکشنبه) در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود و در راستای رایزنی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی بامداد فردا (یکشنبه) وارد تهران می شود.

وی در سفر دو روزه به کشورمان ضمن دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود با دیگر مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

وزیر خارجه دانمارک یازدهمین وزیر خارجه اروپایی است که بعد از آغاز به کار دولت یازدهم به تهران سفر می کند.

وزیر خارجه اسلواکی نیز قرار است دوشنبه هفته آینده به تهران سفر کند.

پس از توافق ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک و آغاز به کار دولت یازدهم، تهران میزبان وزرایی از اتحادیه اروپا بود که «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا اولین وزیر اروپایی و البته نخستین زن دیپلمات اروپایی بود که بعد از آغاز به کار دولت یازدهم در تاریخ 30 آذر ماه 92 در سفری دو روزه راهی تهران شد.

«کارل بیلد» وزیر خارجه سوئد دومین وزیر اروپایی بود که در دولت یازدهم به تهران آمد. او که 14 بهمن 92 وارد ایران شد، سفری یک روزه به اصفهان داشت و سپس به تهران بازگشت و با همتای ایرانی خود و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

«دیدیر ریندرز» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه بلژیک نیز سومین وزیر اروپایی بود که سوم اسفند ماه 92 به تهران سفر کرد.

پس از وزیر خارجه بلژیک، تهران میزبان «رادوسلاو شیکورسکی» وزیر خارجه لهستان بود که به عنوان چهارمین وزیر خارجه عضو اتحادیه اروپا راهی جمهوری اسلامی ایران شد.

«خوزه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه اسپانیا به عنوان پنجمین وزیر اروپایی بود که بعد از آغاز به کار دولت یازدهم به ایران سفر کرد.

در این میان «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پاسخ به دعوت ظریف به تهران سفر کرد. او بعدازظهر 17 اسفند ماه 92 در اولین سفرش به ایران وارد تهران شد و یکشنبه 18 اسفند رایزنی های گسترده ای را با مقامات کشورمان داشت و فردای آن روز هم به شهر اصفهان رفت و از جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کرد.

آخرین و ششمین وزیر اروپایی که در سال 1392 و روزهای پایانی سال گذشته به تهران سفر کرد کسی نبود جز «انگلوس ونیزلوس» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه یونان.
«ادگار رینکویچ» وزیر امور خارجه جمهوری لتونی هفتمین وزیر خارجه اتحادیه اروپایی بود که سوم اردیبهشت ماه و در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و به منظور انجام سفری 2 روزه به جمهوری اسلامی ایران آمد.

«سباستین کورتز»، وزیر خارجه اتریش هشتمین وزیر خارجه اروپایی بود که ششم اردیبهشت ماه به منظور بررسی مناسبات دوجانبه تهران - وین و فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور اتریش به تهران سفر کرد و «جین اسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز نهمین وزیر اروپایی بود که در دولت یازدهم و از زمان وزارت محمدجواد ظریف به تهران سفر کرد.

«ارکی تیومیویا» وزیر خارجه فنلاند به عنوان دهمین وزیر خارجه اروپایی نیز هشتم شهریور ماه وارد تهران شد و نهم شهریور ماه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در محل وزارت امور خارجه به گفت وگو پرداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید