لاریجانی:

مذاکرات با درک و استراتژی روشن و درست دنبال شد

کدخبر: ۱۲۴۵۷۷
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات و توافق هسته‌ای با درک درست و استراتژی روشن دنبال شد و به نتیجه رسید.
مذاکرات با درک و استراتژی روشن و درست دنبال شد

علی لاریجانی ظهر امروز با حضور در جلسه شورای اداری استان فارس، گفت: آنچه که امروز در کشور باید مورد توجه و پیگیری باشد، توسعه و پیشرفت کشور است که در این میان باید حرکت شتابان به سمت سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: نیاز امروز ما، ایجاد نهضت سرمایه‌گذاری است که در این راستا توافقات هسته‌ای می‌تواند کمک بسیاری به ما داشته باشد.

لاریجانی تاکید کرد: نظام به درستی تصمیم گرفت که مذاکرات را به جد دنبال کند، چرا که تلاش ما آبادانی مضاعف کشور و نیاز به سرمایه‌گذاری برای توسعه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجلس، کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شده که این سند را مورد بررسی قوی قرار می‌دهد، اما باید به این نکته توجه شود که می‌توانیم با دو نگاه مختلف به این سند نگاه کنیم؛ اول اینکه در لایه‌لایه این سند به دنبال نقاط ضعف باشیم و آن را درشت کنیم و جامعه را با نگرانی مواجه کنیم که البته اگر در حد انجام کارهای تحقیقاتی باشد و توجه به خطوط قرمز شود، مشکلی نیست؛ اما نگاه دیگر بهره‌گیری از این سند برای پیشرفت کشور و از بین بردن نگرانی‌هاست.

وی با اشاره به اینکه مساله هسته‌ای بحث غافلگیرکننده‌ای نبود، گفت: موضوع هسته‌ای چیزی نیست که طی دو هفته انجام شده باشد و ما را غافلگیر کند، بلکه دو سال مذاکرات در این دولت به جد انجام شد و ۱.۵ سال هم دولت قبلی این بحث را پیگیری کرد اما در این دولت سرعت انجام مذاکرات و رسیدن به نتیجه بیشتر شد.

لاریجانی افزود: ما با درک درست و استراتژی روشن، مذاکرات را دنبال کردیم و این سند به دست آمده‌ مورد بررسی کامل قرار گرفته؛ هر چند که ۱۰۰ درصد در تمامی بخش‌ها مورد تائید همگان نباشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مذاکرات در جهت آبادانی، رشد و توسعه کشور است، گفت: اگر مذاکرات را چند ضلع در نظر بگیریم، این کار و سرعت بخشیدن به آن برای رسیدن به آبادی و توسعه بیشتر لازم بود و مهمتر از همه، جذب سرمایه‌گذار بین‌المللی است که با انجام این توافق حاصل شد.

وی تصریح کرد: قطعاً قطعنامه‌های شورای امنیت، فضای بین‌المللی را برای کار با ایران پر ریسک کرده بود، اما این توافق باعث از میان برداشته شدن این مباحث شد، چرا که سرمایه‌گذاران احتیاج به فضای آرام دارند و حاضر نمی‌شوند در یک محیط پرالتهاب ورود پیدا کنند.

لاریجانی یادآور شد: زمانی که حمل و نقل بین‌المللی و بیمه خارجی وجود داشته باشد، سرمایه‌گذار برای فعالیت مشکلی نخواهد داشت و امروز فضای بین‌المللی ساده شده و سرمایه‌گذاران با آرامش و خیال راحت می‌توانند وارد کشور شوند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه عصبانیت رژیم صهیونیستی نشان از موفقیت ما در مذاکرات است، گفت: زمانی که رژیم صهیونیستی با عصبانیت پول خرج می‌کند تا کنگره را مخالف این توافق‌ها سازد، نشان از موفقیت مذاکرات است.

وی تصریح کرد: من به آینده کشور امیدوار هستم، چرا که فضایی مناسب در جهت سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده است که این نشان از دردمندی و دغدغه‌مند بودن مسئولان است؛ هر چند که طی چند سال گذشته در کشور فعالیت‌های بزرگی انجام شده بود، اما شرایط سخت بود و امروز ما به شرایط راحت رسیده‌ایم.

لاریجانی در خصوص دغدغه جامعه برای جلوگیری از حرکت‌های علمی و فناوری، گفت: بررسی‌هایی کامل و جامع در این راستا انجام شد، بخش عظیم حرکت‌های هسته‌ای ما در این توافق باز است و حتی در جاهایی که ضعف وجود داشت، در این فضا مشکلات از بین خواهد رفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تحریم تسلیحاتی را از روز اول قبول نداشتیم و کارهای خود را انجام دادیم. در این توافق زمان مشخص شده که طی این پنج سال اگر نیاز به خرید تسلیحات بود، از شورای امنیت اجازه گرفته شود.

وی با بیان اینکه ایجاد نهضت سرمایه‌گذاری در پیشرفت استان فارس و کشور بسیار تاثیرگذار است، گفت: مشکلات موجود در استان فارس در کل کشور وجود دارد اما برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند تمامی این مشکلات را برطرف کند.

لاریجانی تصریح کرد: برداشتن مقرراتی که مانع توسعه سرمایه‌گذاری بود، در مجلس شورای اسلامی مد نظر قرار گرفت که در این راستا تصویب قوانین کسب و کار در جهت رفع مشکلات بسیار تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید