پولیتیکو: اوباما مخالفان توافق هسته‌ای را «دیوانه» می‌داند

کدخبر: ۱۲۴۹۱۰
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید پس از تعطیلاتش برای «سرو کله زدن با دیوانه‌ها برای مدیریت برخی مسائل» به واشنگتن بازمی‌گردد.
پولیتیکو: اوباما مخالفان توافق هسته‌ای را «دیوانه» می‌داند

پایگاه خبری پولیتیکو می‌نویسد: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از اینکه از تعطیلات دو هفته‌ای در جزایر مارتازوینیارد بازگشت، تلاش‌های خود برای ترغیب کنگره به پذیرش برجام را با «دیوانه» خواندن مخالفین آغاز کرد.

اوباما پس از سپری کردن تعطیلات راهی سفر کوتاهی شد تا ابتدا در یک کنفرانس انرژی سبز به میزبانی هری رید، رهبر اقلیت سنا، و سپس در یک برنامه تبلیغاتی برای کاترین کورتز ماستو، دادستان کل سابق نوادا و کاندیدای سناتوری از این ایالت، شرکت کند.

اوباما در این مراسم گفت که در راه کنفرانس انرژی سبز به سمت برنامه ماستو، در خودرو با هری رید درباره بازگشت به واشنگتن برای «سر و کله زدن با دیوانه‌ها برای مدیریت برخی مسائل» سخن گفته است.

سنا و مجلس نمایندگان روز 17 سپتامبر (26 شهریور) به «قطعنامه عدم‌تأیید» که توسط جمهوری‌خواهان و به‌ امید به شکست کشاندن برجام معرفی شده است، رأی خواهند داد.

برای آنکه بلوک 54نفری جمهوری‌خواهان سنا بتواند توافق وین را با دوسوم آرا تصویب کند به رأی 13 دموکرات نیاز دارد.

به‌نوشته واشنگتن پست در صورتی که دموکرات‌ها 41 رأی داشته باشند می‌توانند با استفاده از یک ترفند قانون‌گذاری (موسوم به فیلیباستر) مانع وضع قطعنامه جمهوری‌خواهان شوند که در آن صورت حتی نیازی به وتوی رئیس جمهور نخواهد بود.

منبع: تسنیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید