وزیر آموزش‌وپرورش باز هم از مجلس کارت زرد گرفت

کدخبر: ۱۳۵۵۵۵
وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی مجلس نتوانست نمایندگان را قانع کند و بدین ترتیب دومین کارت زرد سری دوم خود را از مجلس نهم دریافت کرد و بار دیگر در یک قدمی استیضاح قرار گرفت.
وزیر آموزش‌وپرورش باز هم از مجلس کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان سؤال ملی حلیمه عالی نماینده مردم زابل و زهک در مجلس از غلی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وکلای ملت سپس با 99 رأی موافق، 61 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن از پاسخ‌های فانی قانع نشدند.

بر این اساس، وزیر آموزش و پرورش دومین کارت زرد سری دوم خود را از مجلس نهم دریافت کرد.

البته فانی کلاً در مجلس نهم 4 کارت زرد دریافت کرده است اما طبق توضیحات محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس -که اداره جلسه را در غیاب لاریجانی بر عهده داشت- با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش یک بار استیضاح شده و توانسته مجدداً از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، لذا 2 کارت زرد وی پاک شده است.

طبق این توضیحات باهنر، هم‌اکنون وزیر آموزش و پرورش 2 کارت زرد از مجلس دارد.

وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش (یک کارت زرد- 2 کارت زرد هم پیش از استیضاح دریافت کرده است)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (دو کارت زرد)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت زرد)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (سه کارت زرد )، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (2 کارت زرد)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت زرد) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت (3 کارت زرد)، محمود گودرزی (یک کارت زرد) و محمود واعظی وزیر ارتباطات (یک کارت زرد) داده‌ بودند.

طبق قانون اگر تعداد کارت‌های زرد یک وزیر از یک دوره مجلس به عدد 3 برسد، زمینه استیضاح وی فراهم می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید