رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

تقویت احتمال بازگشت خاوری به ایران

کدخبر: ۱۳۶۵۹۴
اکنون که چند هفته از اجرای برجام می‌گذرد و بسیاری از کشورها در دوران پسابرجام از گسترش روابط سیاسی و اقتصادی صحبت می‌کنند، کانادا نیز در این میان ابراز تمایلی از خود برای برقراری ارتباط با ایران نشان داده است.
تقویت احتمال بازگشت خاوری به ایران

استفان دیون وزیر امور خارجه کانادا که کشورش از سال 2012 روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است، طی روزهای اخیر تمایلی برای گشایش سفارت در ایران نشان داده و گفته است: سازمان ملل از کشورها خواسته است تحریم‌های خود علیه ایران را که با هدف جلوگیری از دسترسی آن کشور به بمب هسته‌ای برای اهداف نظامی بود، بردارند و کانادا نیز تحریم‌های خود علیه ایران را لغو خواهد کرد.

در این میان باید دید که آیا رویکرد تازه کانادا در قبال ایران، در بازگرداندن محمودرضا خاوری نیز تاثیری دارد یا خیر. محمودرضا خاوری - مدیرعامل سابق بانک ملی - در جریان پرونده موسوم به فساد 3000 میلیاردی از کشور گریخت و به کانادا رفت. تلاش‌ها برای بازگرداندن او به کشور تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

قاضی ناصر سراج - رئیس سازمان بازرسی کل کشور - در رابطه با احتمال بازگشت خاوری در دوران پسابرجام با توجه به تغییر رویه دولت کانادا نسبت به ایران می‌گوید: به طور قطع اگر کانادا روابط حسنه‌ای با ایران داشته باشد و دولت کانادا دست از لجبازی‌هایش بردارد، امید بازگشت محمود خاوری به کشور بیشتر است.

وی می‌افزاید: امیدواریم رابطه سیاسی حسنه شود که بر این اساس احتمال برگشت خاوری بیشتر خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید