جهانگیری خبرداد؛

لغو طرح «گشایش اقتصادی»

کدخبر: ۳۶۱۳۸۰
اسحاق جهانگیری اعلام کرد: طرح فروش اوراق سلف نفتی به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستور کار خارج شد.
لغو طرح «گشایش اقتصادی»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس‌جمهوری، جهانگیری اعلام کرد: طرح فروش اوراق سلف نفتی که می‌توانست تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستور کار خارج شد. 


در رابطه با این موضوع بیشتر بخوانید:

اعلام جزئیات گشایش اقتصادی روحانی؛ پیش فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت

خالق اصلی طرح «گشایش اقتصادی»​


 

فروش اوراق سلف نفتی

جهانگیری با قدردانی از تلاش‌ها و ابتکارهای وزارت نفت برای صادرات و فروش نفت در شرایط فشار و تحریم، افزود: با وجود صدور مجوزهای متعدد برای دستگاه هایی که داوطلب فروش نفت شده بودند، اما در نهایت دستگاهی جز وزارت نفت نتوانست در این زمینه اقدام موثری انجام دهد. بنابراین ضرورت توجه به سرمایه گذاری در بخش نفت برای افزایش توان تولید و صادرات وزارت نفت بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به پیشنهاد و طرح فروش اوراق سلف نفتی گفت: متاسفانه این طرح که گفته می‌شد می تواند تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستور کار خارج شد اما باید در بودجه سال آینده طرح‌ها و ایده‌های مشابهی که بتواند درآمد لازم را برای دولت ایجاد کند، تدوین شود. بر اساس طرح دوئلت قرار بود 200 میلیون بشکه نفت پیشفروش شود ، اما به دلیل مخالفت رییس مجلس و قوه قضاییه بر سر نحوه اجرای این طرح توافق نشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید