۴ عامل موثر بر شاخص بورس در این روزها

کدخبر: ۱۵۵۵۵۱
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مواردی همچون رشد قیمت نفت، تثبیت قیمت های جهانی کالاها، افزایش نرخ دلار و ادامه توقف نمادهای بانکی از جمله موضوعات مورد توجه برای فعالین بازار در هفته های گذشته بوده است.

رضا رحمتی در گفتگو با تسنیم با اشاره به این که در شرایط کنونی نسبت قیمت به درآمد بالای شرکت‌ها به عنوان عاملی کاهنده در ارزندگی سهام شرکتها مطرح است گفت: این موضوع موجب شده تا سهام کالایی از اقبال زیادی در بورس برخوردار نباشد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت معاملات بورس در هفته های پیش رو نیز اظهار داشت: از این پس رفته رفته در بازار شاهد انتشار گزارشات 9 ماهه شرکتها خواهیم بود که بنظر می رسد شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته داشته باشند.
وی با اشاره به این که از سوی دیگر تا چند هفته آینده شرکت‌های بورسی اقدام به ارائه بودجه‌های سال مالی 96 خود بر اساس نرخ‌های جهانی می‌کنند افزود: بنظر می رسد رشد قیمت جهانی نفت و افزایش قیمت دلار تاثیر قابل توجهی بر بودجه سال آینده شرکتها داشته باشد. به طوری که شرکت‌هایی مانند پالایشی‌ها می‌توانند اقدام به اصلاح بودجه و رشد سودآوری خود کنند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که این در هفته های گذشته نیز مواردی همچون رشد قیمت نفت، تثبیت قیمت های جهانی کالاها، افزایش نرخ دلار و ادامه توقف نمادهای بانکی از جمله موضوعات مورد توجه برای فعالین بازار بوده است گفت: با توجه به تصمیمات کشورهای تولید کننده مبنی بر کاهش سقف تولید و در پی آن افزایش جهانی قیمت نفت، این موضوع می تواند پتانسیل مناسبی برای رشد شرکتهای پالایشگاهی، فراورده های نفتی، پتروشیمی و شیمیایی باشد.
وی همچنین در خصوص تاثیر دلار 4 هزار تومانی بر بورس گفت: در صورتی که نرخ دلار در این سطوح باقی بماند در آینده شاهد تعدیلات مثبت شرکت های صادرات محور و در پی آن افزایش شاخص بورس خواهیم بود. بعلاوه این که رشد قیمت دلار به صورت غیر مستقیم بر سایر گروه های بورسی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص ادامه توقف نماد گروه بانکی در بورس نیز اظهار داشت: ادامه توقف نمادهای این گروه در بازار مساوی است با حبس نقدینگی، که برای رفع این مشکل باید نمادهای این گروه هر چه زودتر در تالار بازگشایی شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید