تذکر معاون اول به وزارت اقتصاد

کدخبر: ۱۵۵۸۶۰
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در اداره کشور نباید رودربایستی داشت، به وزارت اقتصاد در خصوص فضای کسب و کار ایران و اقدامات این وزارتخانه در حوزه مذکور تذکر داد.

اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی عملکرد و ارزیابی اقتصاد مقاومتی در انتقاد شدید به وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد وضعیت لغو مجوزها، گزارش وزیر این وزارتخانه و تسهیل فضای کسب و کار گفت: اگر کشور رشد ۸ درصدی اقتصادی را دنبال می کند باید انگیزه لازم برای بخش خصوصی داخلی و خارجی در سرمایه گذاری ها وجود داشته باشد و فضایی فراهم شود که او ترغیب به سرمایه گذاری شود. این در شرایطی است که هر فردی که بخواهد در کشور سرمایه گذاری کند ابتدا به فضای کسب و کار کشور نگاه می کند که این خود موضوعی مهم است که مورد توجه سرمایه گذار قرار می گیرد.

وی افزود: هم اکنون اگر از فعالان اقتصادی نسبت به فرآیند کسب و کار در شرایط فعلی و روزهای ابتدایی دولت یازدهم سوال شود حتما عنوان خواهد شد که فضای اقتصادی برای کسب و کار بهتر شده است و ثبات در اقتصاد کلان کشور حاکم است که ممکن است او را نسبت به اوایل دولت راضی کرده باشد.

به گزارش مهر ، به گفته جهانگیری، در جلسه ای که طی روزهای گذشته با نمایندگان مجلس داشتم عده ای می گفتند که برخی سرمایه گذاران تا بخواهند تعداد مجوزهای مورد نیاز برای کسب و کار خود را دریافت کنند، مجوزهای ابتدایی که گرفته اند نیز باطل می شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد مهمترین دستگاهی است که در حوزه تسهیل کسب و کار ماموریت یافته در حالی که رضا ویسه در ابتدای دولت پیشنهاد داده بود که نهادی برای تسهیل فضای کسب و کار در ریاست جمهوری تشکیل شود؛ چراکه پیش بینی می کرد دستگاه ها به حذف مجوزها و سهولت کسب و کار همکاری لازم را با سرمایه گذاران نداشته باشند، اما من مخالف و معتقد بودم که کار باید در وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری شود.

وی گفت: امسال تنزل رتبه کسب و کار را در شاخص های بانک جهانی شاهد هستیم و حتی دانشگاه طرف قرارداد وزارت اقتصاد نیز کار را رها کرده است که موضوع توجیهی ندارد. جهانگیری خاطرنشان کرد: در اداره کشور نباید در رودربایستی دیر کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید