سامانه ثبت پرداخت حقوق کارمندان راه اندازی می شود

کدخبر: ۱۵۶۲۹۹
رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: سامانه ثبت پرداخت حقوق، پاداش و مزایای کارکنان دولت درلایحه برنامه ششم توسعه کشور دیده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عادل آذر روز چهارشنبه در آئین رسمی استقبال در سفر به اراک، افزود: تمام دستگاه های دولتی موظف هستند هر نوع پرداخت به کارمندان را در این سامانه ثبت کنند چرا که این اقدام در راستای شفاف سازی صورت می گیرد و از هرگونه انحراف پیشگیری می کند. 

وی اظهار کرد: تحقق این مهم درگرو ارائه لایحه در قالب قانون است که مقدمات آن فراهم شده است. 

وی توضیح داد: یکی دیگر از فعالیت های مهم که باید در قالب لایحه قانونی پیگیری شود، نظام اطلاعات اقتصادی براساس شناسه یکتا است. 

آذر گفت: در نظام اطلاعات اقتصادی، همانطوری که هر فرد دارای شماره ملی است، یک شماره کسب و کار هم خواهد داشت این روش در دنیا متداول است و باعث شفاف سازی امور مالیاتی شده و منافع خوبی به همراه دارد. 

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: حوزه نظارتی این طرح، با دیوان محاسبات و اجرایی آن با وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و برنامه بودجه است و با توجه به فراهم بودن زیرساخت های دولت الکترونیک این مهم قابل اجرا است. 

آذر افزود: زمان آن رسیده تا اطلاعات اقتصادی براساس شناسه یکتا (کسب و کار) در کشور فراهم و عملیاتی شود. 

وی، هدف از سفر به استان مرکزی را، دیدار با مدیران استانی و نشست تخصصی در راهبردهای دیوان محاسبات با کارکنان این حوزه استان و ارایه خط مشی این نهاد عنوان کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید