پرونده تخلف 3000 میلیارد تومانی لوازم خانگی به مجلس می رود

کدخبر: ۱۵۶۴۹۷
عضو کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر پیگیری تخلف ۳۰۰۰میلیاردی شرکت کره‌ای گفت: علاوه بر این باید موضوع فرار مالیاتی هم برای این دست شرکت ها پیگیری شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم محمدرضا منصوری تاکید کرد، در کمیسیون اصل نود مجلس موضوع  بررسی تخلف شرکت کره‌ای در دستور کار قرار گرفته است و نکته حائز اهمیت اینکه این قبیل تخلفات تنها به گمرک محدود نبوده بلکه باید موضوع فرار مالیاتی واردات را نیز مد نظر قرار داد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در مورد لوازم خانگی سه نوع تعرفه گمرکی در نظر گرفته شده است، اگر کالایی کامل وارد کشور شود، تعرفه آن 80 درصد و اگر به صورت SKDیا بخشی وارد شود تعرفه ورودی حدود 35 درصد می‌باشد. این درحالی است که اگر کالا CKDیا قطعات کوچک وارد شود تعرفه آن 5 درصد می‌باشد. شرکتها برای فرار از تعرفه های بالا سعی می کنند کالا را به صورت قطعات جزیی وارد کنند اما در نهایت یک کالای کامل  و بدون اشتغال زایی وارد کشور می‌شود.

وی افزود: معضل قاچاق به یک بحران تبدیل شده است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر امکان مبارزه در مرزها وجود ندارد در سطح شهرها مبارزه با قاچاق باید دنبال شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد، اخیرا مطرح شده است که مبارزه با کالای قاچاق به اصناف سپرده شده است، مسلما این نوع برخورد نمی‌تواند جوابگوی حجم بالای قاچاق کالا به کشور باشد.

منصوری ادامه داد، اخیرا یکی از افراد مرتبط با اصناف اعلام کرده مشکل قاچاق به شکل گسترده در کشور وجود ندارد،  این نگاه نمی‌تواند برخورد مناسبی با قاچاق داشته باشد.

نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، به نظر بنده باید مبارزه با قاچاق کالا به مردم واگذار شود. دولت می‌تواند این موضوع را به مردم واگذار کند تا نتایج  ملموس آن را ببیند. امروز انبارهای قاچاق مملو از اجناس و کالاهای قاچاق است و بسیاری از گزارش ها توسط مردم به دستگاهها ارسال می‌شود. بهتر است، از این پتانسیل استفاده بهتری شود حتی این موضوع می‌تواند به نوعی اشتغال زایی برای جوانان با انگیزه ای که با مشکل بی کاری مواجه هستند ایجاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید