9 دی ماه سیم کارت های بی نام یک طرفه می شوند

کدخبر: ۱۵۶۷۴۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتمام مهلت دارندگان سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه و یکطرفه شدن این سیم‌کارت‌ها از ۹ دی خبر داد. محمود واعظی با اشاره به مهلت یک‏ماهه برای احراز هویت مشترکان موبایل گفت: ۹ دی آخرین مهلت دارندگان سیم‌کارت‌های مجهول‏الهویه برای اعلام مشخصات است و پس از این تاریخ سیم‌کارت مجهول‏الهویه یکطرفه خواهد شد.

وی اتخاذ این تصمیم را در راستای مهلت یک ماهه شورای‌عالی فضای مجازی برای ساماندهی مشخصات مالکان سیم‌کارت در کشور عنوان و اظهار کرد: طبق مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی سه هفته پیش اعلام شد که مالکان سیم‌کارت برای اعلام مشخصات خود و احراز هویت یک ماه فرصت دارند. واعظی با اشاره به اینکه از یکسال پیش ساماندهی سیم‌کارت‏ها آغاز شده و در این مدت ۵۰ میلیون سیم‌کارت ساماندهی شدند ادامه داد: ۱۰ میلیون سیم‌کارت دارای هویت نامعلوم بودند که مالکان آنها ۲۰ تا ۳۰ سیم‌کارت به نامشان ثبت بود، اما برای تعیین تکلیف نمی ‏آمدند.

اما با این مصوبه جدید شورا، به افراد باقی‏مانده اولتیماتوم داده شد که مراحل ثبت اطلاعات خود را تکمیل کنند. وزیر ارتباطات تاکید کرد: از تعداد ۱۰ میلیون سیم‌کارت بلاتکلیف 5/ 4میلیون سیم‌کارت با ارائه کارت شناسایی تعیین‏تکلیف شد و امیدواریم در مهلت باقی‏مانده، مالکان 5/ 5 میلیون سیم‌کارت باقی‏مانده نیز سریع‏تر برای احراز هویت همکاری کنند. واعظی خاطرنشان کرد: در سال‏های گذشته به‌دلیل فروش بی‏حساب و کتاب سیم‌کارت در کشور و نبود سختگیری‏های لازم، سیم‌کارت‌هایی با هویت نامعلوم در شبکه ثبت شده بود که از این طریق، تخلفات و سوءاستفاده‏هایی همچون قاچاق و مزاحمت انجام می ‏شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید