رقابت داغ تاکسی های اپلیکیشنی به سود مسافران

کدخبر: ۱۵۶۷۵۱
در روزهایی که بازار شکایت از تاکسی های آنلاین کشور داغ شده، اسنپ و تپسی به عنوان دو تاکسی آنلاین مشهور داخلی، رقابت با یکدیگر را افزایش داده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صنعت نویس ، با فراگیر شدن تاکسی های آنلاین و به تبع آن، کاهش تقاضا برای آژانس ها و دربستی ها، شکایاتی از اسنپ و تپسی به مراجع مربوطه ارسال شد تا جلوی پیشتازی آنها گرفته شود. ریشه این شکایات ابتدا به بحث قیمت مربوط بود، چه آنکه مخالفان تاکسی های آنلاین معتقد بودند اسنپ و تپسی با دامپینگ (در نظر گرفتن قیمت پایین برای مسافران) مرتکب عمل ضد رقابتی شده و بازار آژانس ها و تاکسی ها به خصوص دربستی ها را کساد کرده اند.

پس از اعتراضات فراوان به فعالیت این آژانس‌های اینترنتی اما رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرد که " این تاکسی یاب‌ها مجوز دارند و فعالیتشان قانونی است." به گفته وی،" این شرکت‌ها کار غیرقانونی انجام نداده‌اند و فعالیتشان نه تنها بد نیست بلکه موجب ایجاد فضای رقابتی مناسبی هم می‌شود". شیوا این را هم گفت که "شورای رقابت تنها زمانی به این مسئله ورود می‌کند که متوجه شود این شرکت‌ها با قیمت‌های بسیار پایین سعی در حذف رقبا داشته باشند، اما فعلا در مدل فعلی مشکلی وجود ندارد که شورا بخواهد در این موضوع ورود کند.»

پس از این اظهارات اما مخالفان تاکسی آنلاین ها این بار به سراغ مجوز آنها رفته و اعلام کردند تمامی نرم افزارهای خدمات تاکسی آنلاین های مربوطه، بدون مجوز هستند. این در حالی است که اسنپ و تپسی نه تنها عقب نشینی نکردند، بلکه برای افزایش رقابت با یکدیگر و جذب هرچه بیشتر مشتری، قیمت های خود را کاهش داده و تخفیف های جدیدی برای مشتریان در نظر گرفتند.

ابتدا این تپسی بود که از قیمت های خود کاست و حتی تخفیف خرید از یک رستوران مشخص را نیز در نظر گرفت. پس از این اقدام، اسنپ نیز برای آنکه از رقیب خود عقب نماند، از قیمت سفرهای خود کاست، هرچند البته هنوز هم تاکسی های اسنپ با هزینه بیشتری در مقایسه با تپسی، مسافران را جا به جا می کنند.

هرچه هست، باید منتظر ماند و دید در نهایت سرنوشت این دو تاکسی آنلاین به کجا خواهد کشید و آیا می توانند از زیر بار سنگین انتقادات و شکایات رها شده و فعالیت شان را گسترده تر نیز کنند یا در نهایت تسلیم منتقدان و مخالفان خود خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید