ثبات نسبی اونس جهانی طلا

کدخبر: ۱۵۶۹۴۵
خبرگزاری رویترز انگلیس با اعلام تداوم افزایش قیمت طلا در روز چهارشنبه از پیش بینی ثبات بازار در روزهای باقیمانده سال 2016 خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت آنی یا نقدی طلا در صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.2 درصد افزایش یافت و به یک هزار و 141 دلار و 45 سنت در هر اونس رسید. 

دیروز قیمت طلا در این بازار تا نزدیک بالاترین سطح آن در دو هفته گذشته رشد کرد و به یک هزار و 148 دلار و 98 سنت در هر اونس رسید. 

در بازار کامکس آمریکا نیز هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به بهای یک هزار و 142 دلار معامله شد. «جیانگ شو» تحلیلگر ارشد شرکت شاندانگ گلد گروپ چین گفت: اکنون دلیل اساسی مهمی برای تغییر قیمت طلا وجود ندارد.

وی ادامه داد: از آنجا که تنها دو روز کاری تا پایان سال 2016 باقی مانده است، پیش بینی ما این است که تغییرات قیمت طلا چندان زیاد نخواهد بود.

شو تصریح کرد: اکنون احتمال زیادی می رود که نرخ بهره در آمریکا در سال آینده میلادی اتفاق بیفتد. بانک مرکزی آمریکا که به مدت 10 سال با هدف تقویت رشد اقتصادی، نرخ بهره در این کشور را نزدیک صفر نگه داشته بود، در تاریخ 14 دسامبر سال 2015 (اواسط دی 1394) نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد و اعلام کرد در سال 2016 نیز سه بار دیگر اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد. لیکن تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

انتظار افزایش نرخ بهره موجب کاهش تقاضای دارایی های بی بازده مانند طلا می شود اما به تقویت ارزش دلار کمک می کند.

شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی اندازه می گیرد، امروز در ساعت یاد شده با 0.1 درصد کاهش نسبت به آخرین مقدار آن در روز گذشته (سه شنبه) به 102.96 رسید. قیمت طلا و شاخص دلار در خلاف جهت یکدیگر تغییر می کنند.

«ادوارد مایر» تحلیلگر شرکت خدمات مالی اف سی اس تون* با ارسال یادداشتی به رویترز اعلام کرد: ما فکر نمی کنیم این هفته در بازارها تغییرات زیادی اتفاق بیفتد. تغییرات شدید قیمت در هر دو جهت باید در برابر این حقیقت که نقدینگی بازار اکنون به طور نسبی کم است، ارزیابی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید