انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی از عدم راه اندازی بورس ارز

کدخبر: ۱۵۷۲۹۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تمام نهادهایی که در حوزه فعالیت‌های عمومی هستند، باید اطلاعات و صورت‌های مالی‌شان را افشا کنند که متولی افشای آن سازمان بورس است که اگر این کارها را نهادها انجام ندهند، حساب‌های بانکی آنها محدود خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در همایش مالی اسلامی ایران با انتقاد از عدم راه‌اندازی بورس ارز گفت: متاسفانه بانک مرکزی و دولت نسبت به یکسان‌سازی نرخ ارز بی‌توجه هستند در حالی که راه‌اندازی بورس ارز و یکسان‌سازی رانت‌های میلیاردی را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: روز گذشته اعتراض خود درباره درگیر کردن بانک‌ها نسبت به خرید و فروش ارز را به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردیم و او نیز قول داد تا هر چه سریع‌تر بورس ارز را راه‌اندازی کند. باید مشخص کرد مکانیزم کشف قیمت ارز بین صرافی‌ها و بانک‌ها طی روزهای گذشته چطور بوده و بانک مرکزی همان شیوه را رسمیت بخشد.

پورابراهیمی گفت: حرکت‌های خوبی از حوزه بازار سرمایه و در حیطه قانون‌گذاری صورت گرفته که آثار مثبت آن هنوز هم قابل مشاهده است. این در حالی است که در دوران جنگ مباحث مرتبط با آن متوقف شد که نقطه عطف آن تثبیت قانون بازار سرمایه بود البته در قانون حل موانع تولید نیز طراحی بازار بدهی در کشور صورت گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید