طرح ترافیک رایگان برای خودروهای هیبریدی

کدخبر: ۱۵۷۲۹۷
مجاز یا غیرمجاز بودن ورود خودروهای هیبریدی به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک سوال بسیاری از دارندگان این خودروهاست که رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به آن پاسخ داده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، سرهنگ مسعود جبارزاده در این باره گفت: خودروهای هیبریدی خودروهای دوگانه سوزی هستند که تحت عنوان خودروی سبز و دارای کمترین میزان آلایندگی معرفی شده و به همین دلیل بسیاری از فروشندگان، هنگام فروش این خودروها مدعی می شوند که پس از خرید خودروهای هیبریدی به راحتی می توان وارد طرح ترافیک و زوج و فرد شد.

وی با بیان اینکه این ادعای فروشندگان به نوعی هم درست بوده و هم غلط است، ادامه داد: خودروهای هیبریدی می توانند وارد محدودیت های ترافیکی شهر تهران شوند اما شرط آن این است که مالکان پس از شماره گذاری خودروی خود به واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مراجعه کرده و نسبت به ثبت پلاک خودروی خود به عنوان خودروی دارای مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اقدام کنند.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تا پیش از ثبت پلاک خودرو، ورود خودروهای هیبریدی به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک غیرمجاز بوده و مشمول جریمه خواهد شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه  برخی از شرکت‌های فروشنده خودرو اینگونه به خریدار القا می کنند که پس از خرید خودرو و شماره گذاری، مجوز ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیز صادر می شود که این ادعا درست نیست و  همانطور که گفتم باید مراحل این کار طی شود.

جبارزاده درباره اینکه آیا برای صدور مجوز ورود این خودروها به محدوده طرح ترافیک باید مبلغی پرداخت شود یا خیر، گفت: در حال حاضر نیازی به پرداخت هزیئه طرح ترافیک نیست و مجوز ورود به این محدوده برای این دسته از خودروها رایگان خواهد بود، اما حتما باید مراحل آن طی شود.

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به جریمه یک میلیون و 120 هزار تومانی خودرویی هیبریدی به دلیل ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک گفت: مالک این خودرو اگر پس از شماره گذاری به سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران مراجعه کرده و مجوزهای لازم را اخذ می کرد دیگر جریمه نمی شد اما چون چنین کاری نکرده است، دوربین های ما این تخلف را ثبت کرده و او باید مبلغ جریمه را پرداخت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید