راز مثبت شدن شاخص بورس در 10 دقیقه

کدخبر: ۱۵۷۴۰۳
در سومین روز از معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل تا تقریبا نیم ساعت به پایان معاملات نوسان چندانی نداشت، اما تنها در ۱۰ دقیقه حدود ۲۰۰ واحد افت کرد و در ادامه توانست این ضرر ۲۰۰ واحدی را جبران کرده و نسبت به روز گذشته ۷۲ واحد بالاتر بنشیند. آنچه موجب مثبت شدن شاخص در 10 دقیقه شد معامله بلوکی سهام نمادهای پتروشیمی و فولاد بود که ورق را به سود شاخص کل برگرداند.

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۸ هزار و ۹۶۸ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۱۹ واحد پایین رفت و رقم ۱۵ هزار و ۵۳۲ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۵۷ واحد پایین رفت و رقم ۱۸۶ هزار و ۷۹۳ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار اول با ۵۳ واحد افت به رقم ۵۵ هزار و ۹۸۳ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز با رشد ۷۴۹ واحدی مواجه و به رقم ۱۶۸ هزار ۴۵۶ واحد رسید.

امروز نماد معاملاتی شرکت سایپا با 180 واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین تاثیر را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. بعد از این نماد نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو)، ایران ارقام و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات شاخص کل داشتند. همچنین در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران و فولاد خراسان سعی کردند تا شاخص کل بازده نقدی و قیمتی را تا جایی که ممکن است بالا بکشند.

ارزش معاملات امروز رقم ۱۳۵ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۶۷ میلیون و ۴۸۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۶۸۰ نوبت داد و ستد بود.

در سومین روز معاملات این هفته در گروه محصولات شیمیایی، ۴۰ میلیون و ۵۵ هزار سهم به ارزش نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و در گروه فلزات اساسی، ۴۴ میلیون و ۶۹۸ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سه هزار و ۳۸۹ نوبت معامله داد و ستد شد.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در نمادهای ایران ترانسفو، ملی صنایع مس ایران اشاره کرد به طوری که در نماد معاملاتی شرکت ایران ترانسفو، ۵ میلیون سهم به ارزش ۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تنها در یک معامله کد به کد شد و همچنین در نماد ملی صنایع مس ایران ۱۷ میلیون سهم به ارزش ۳ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی مورد داد و ستد قرار گرفت.

امروز نماد معاملاتی سایپا بیشترین ارزش معامله را از آن خود کرد به طوری که در این نماد ۱۶۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

امروز آیفکس ۰.۴ واحد افت کرد و به رقم ۸۵۲.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۱۹ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۵۳ میلیون و ۵۸۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۳ هزار و ۲۷۹ نوبت معامله بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید