معاملات حداقلی در بازار طلا و سکه

کدخبر: ۱۵۷۶۵۱
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: داد و ستد سکه و طلا و تولیدات ساخته شده از آن در بازار تهران به حداقل رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای افزود: امروز متوسط قیمت اونس جهانی طلا یک هزار و 166 دلار ثبت شد که نسبت به آخرین ساعت های معاملات دیروز (یک هزار و 155 دلار) افزایشی بیش از 10 دلاری نشان می دهد.

به گفته وی، این نوسان معمولی و طبیعی است و حتی ممکن است فردا کاهش یابد.

این مسوول گفت: نکته مثبت در مورد طلا این است که در این زمان از سال و با ورود به سال جدید میلادی نوسان شدیدی را تجربه نمی کند؛ موضوعی که در سال های گذشته متاثر از وضعیت بازار، قیمت نفت و ... متفاوت بود.

وی اضافه کرد: اما دو روز گذشته ارز در بازار داخلی شاهد نوسان هایی رو به بالا و افزاینده بود که تاثیر خود را بر بازار طلا و سکه بر جای گذاشت و این افزایش قیمت جهانی را تشدید کرد.

کشتی آرای بیان داشت: این روزها بازار طلا و سکه در رکود به سر می برد و داد و ستدها به حداقل رسیده، به طوری که تقاضا برای سکه و تولیدات ساخته شده از طلا نرمال و رو به پایین است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: تاکنون سیاست جدید اقتصادی از سوی آمریکا در سال جدید میلادی اعلام نشده و بر همین اساس تاثیری در بازار طلا نداشته است.

به گزارش ایرنا، صرافان ارز و سکه امروز (تا لحظه انتشار این خبر) هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید را با افزایش 15 هزار ریالی، 11 میلیون و600 هزار ریال داد و ستد کردند.

همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 30 هزار ریال افزایش نسبت به دیروز در این ساعت، 11 میلیون و 300 هزار ریال و هر نیم سکه با کاهش 50 هزار ریالی، 6 میلیون و 40 هزار ریال فروخته شد.

هر قطعه ربع سکه طلا نیز با کاهش 10 هزار ریالی، سه میلیون و 200 هزار ریال فروخته شد، همچنین سکه گرمی با کاهش 20 هزار ریالی، دو میلیون و 40 هزار ریال داد و ستد شد.

اتحادیه طلا، قیمت هر گرم طلای 18 عیار را یک میلیون و 132 هزار و 410 ریال اعلام کرده است که نسبت به سه شنبه 230 ریال افزایش به ثبت رسانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید