کاهش تولید نفت قزاقستان

کدخبر: ۱۵۷۸۰۹
رئیس دپارتمان توسعه صنعت نفت قزاقستان از کاهش 20 هزار بشکه‌ای تولید نفت در این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس کواندیک قلمرزین رئیس دپارتمان توسعه صنعت نفت قزاقستان گفت: از اول ژانویه سال 2017 در چارچوب تعهدات سازمان کشورهای صادر کننده نفت، قزاقستان تولید نفت در این کشور را تا 20 هزار بشکه در روز کاهش داد.

قلمرزین ادامه داد: در 6 ماه آینده نشست اعضای اوپک و کشورهای ناظر و همچنین جلسات دیگر در برنامه قرار دارد که طی آن مکانیزم کنترل و برنامه ریزی طرح‌ها برای فعالیت آینده این سازمان بررسی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما تاکنون اطلاعی از روند تولید نفت شل در آمریکا نداریم که باید تا ماه آینده برای بررسی تحولات در بخش تولید و صادرات نفت صبر کنیم.

رئیس دپارتمان توسعه صنعت نفت قزاقستان در مورد جزئیات این اقدام و همچنین این که از کدام یک از معادن استخراج نفت این کشور استخراج کاهش یافته است مطلبی را عنوان نکرد.

چندی قبل «قناعت بازمبایف» وزیر نفت قزاقستان عنوان کرد: استخراج نفت در استان‌های «آکتوبه»، «قیزیلارد» و استان غربی قزاقستان صورت خواهد گرفت.

30 نوامبر سال گذشته میلادی اعضای اوپک توافق کرده‌اند تولید نفت روزانه این سازمان را با 1.2 میلیون بشکه کاهش در روز به 32 میلیون و 500 هزار بشکه برسانند.

همزمان با اعلام این خبر بهای نفت در بازار 5 درصد افزایش داشته است. انتظار می رود سقف تولید اوپک از 33 میلیون و 400 هزار بشکه در روز به 32 میلیون و 500 هزار بشکه کاهش یابد.

بر اساس این گزارش قرار است، عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده نفت اوپک، روزانه 350 هزار بشکه و روسیه 300 هزار بشکه در روز تولید نفت  خود را کاهش دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید